فوت بیش از 600 نفر بر اثرغرق‌شدگی در چهارماهه ابتدایی سال

    کد خبر :601022

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به غرق شدگی 1081 نفر در محیط‌های آبی در 163 روز گذشته در سطح کشور گفت: 677 نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند.

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور با تاکید بر اینکه ۱۴ درصد از افراد غرق شده در گروه سنی ۴ تا ۱۰ سال قرار دارند، اظهار کرد: در ۱۶۳ روز گذشته از مجموع ۱۰۸۱ مصدوم و فوتی حوادث ناشی از غرق شدگی ۲۰ درصد مربوط به میانگین سنی ۱۱ تا ۲۱ سال، ۱۴ درصد مربوط به ۴ تا ۱۰ سال، ۱۸ درصد مربوط به ۳۱ تا ۴۰ سال، ۲۴ درصد مربوط به گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال، ۸ درصد مربوط به گروه سنی ۴۱ تا ۵۰ سال، ۵ درصد مربوط به کودکان زیر ۳ سال، ۵ درصد مربوط به ۵۱ تا ۶۰ سال و ۶ درصد مربوط به گروه سنی بالای ۶۱ سال و بیشتر هستند.

وی افزود: در این مدت، کوچکترین فرد غرق شده پسربچه ۶ ماهه‌ای در روستای تازه کند اردبیل بود که پس از انتقال به بیمارستان و درمان، ترخیص شد. مسن‌ترین فرد غرق شده هم، آقا ۹۵ ساله در ارومیه در محل حادثه جان باخت.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به غرق شدگی ۱۰۸۱ نفر در محیط‌های آبی در ۱۶۳ روز گذشته در سطح کشور، بیان کرد: ۴۰۴ نفر پس از نجات از غرق شدگی توسط اورژانس پیش بیمارستانی تحت مداوای اولیه قرار گرفتند که ۳۲۸ نفر مصدوم جهت ادامه روند درمان به مراکز درمانی منتقل و ۷۶ نفر در محل حادثه درمان شدند. همچنین ۶۷۷ نفر نیز، جان خود را در این مدت از دست داده‌اند.

به گزارش فارس، خالدی با اشاره به اینکه رودخانه‌ها در صدر حوادث ناشی از غرق شدگی قرار دارند، گفت: در ۱۶۳ روز گذشته ، از مجموع ۱۰۸۱ غریق از نظر تفکیک مکانی ۳۵۲ نفر معادل ۳۲ درصد از کل غریق‌ها در رودخانه‌ها، ۱۱ درصد در سایر محیط‌های آبی شامل (حوض، جوی، آب انبار و…)،۱۱ درصد در دریاچه پشت سد، ۲۵ درصد در دریا، ۸ درصد در استخر کشاورزی، ۵ درصد در کانال آب و ۳ درصد در استخر شنا و دریاچه های طبیعی دچار غرق شدگی شده‌اند.

وی افزود: استان‌های مازندران، گیلان و آذربایجان غربی در صدر بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی هستند و در ۱۶۳ روز گذشته بیشترین غرق شدگی به ترتیب مازندران، با ۲۱۹ نفر،گیلان با ۱۰۹ نفر و آذربایجان غربی با ۷۹ نفر هستند. بیشترین فوتی نیز به ترتیب به مازندران با ۸۸ نفر،گیلان با ۴۷ آذربایجان غربی با ۴۶ نفر اختصاص دارد.

به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور، بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی در ۱۳ اردیبهشت با ۲۷ مورد، ۲۱ و ۲۸ تیرماه با ۲۶ مورد و روز ۷ تیر با ۲۵ مورد به وقوع پیوسته است و در این مدت بیشترین فوتی ناشی از غرق شدگی به ترتیب در روزهای ۲۸ تیر با ۲۲ نفر، ۱۴ تیر با ۱۶ نفر و ۱۳ اردیبهشت با ۱۵ نفر اتفاق افتاده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید