نگاه جدید در حوزه آی تی سازمان تامین اجتماعی حاکم خواهد شد

    کد خبر :600730

در جریان همایش سراسری مدیران سازمان تامین اجتماعی دو کارگروه بیمه و درمان با حضور مدیران ستادی و استانی برگزار شد و مهمترین مسائل آن حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

محمد حسن زدا قائم مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در کارگروه بیمه ای همایش سراسری مدیران این سازمان گفت: مهمترین مسائل بیمه ای استانها جمع‌آوری و بررسی شده است که درباره آنها در این کارگروه بحث می شود.
وی با اشاره به اهمیت توسعه فناوری های نوین در سازمان تامین اجتماعی افزود: رویکرد و نگاه جدید در حوزه آی تی سازمان حاکم خواهد شد.
معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی نیز در ادامه این کارگروه گفت: ماهانه ۸۲۰۰ میلیارد تومان وصولی داریم که زحمات زیادی برای تامین آن در استانها شکل می گیرد. مدیریت مصارف از مسائل مهم این سازمان است که بایدبیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه سنجش شاخص رضایتمندی ارباب رجوع مورد توجه خواهد بود، افزود: نظم و انضباط در بخش بیمه‌ای همواره اهمیت بالایی داشته است و آنچه در بودجه سازمان تامین اجتماعی لحاظ شده است، مبنای عمل این سازمان خواهد بود.
احمد پایور مشاور معاونت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی نیز در این کارگروه گفت: افزایش منابع از مسائل مهم سازمان است. افزایش منابع در سطوح مزدی قابل انجام است .
مدیر کل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی نیز در این کارگروه گفت: از تلاش همکاران بابت اقدامات صورت گرفته بویژه در حوزه اجرائیات و بازرسی دفاتر قانونی تشکر می کنم.
مهرداد قریب افزود: بازنگری تشکیلات از اولویت های این سازمان است که باید عادلانه و متناسب با مسئولیتهای واحدها انجام شود.
وی گفت: تعدد بخش‌نامه‌ها در حوزه وصول حق بیمه از مسائلی است که از سوی استانها اعلام شده است که تنقیح و تلخیص بخشنامه‌های این حوزه انجام شده و در آینده نزدیک ابلاغ می‌شود.
مدیر کل حقوقی سازمان تامین اجتماعی نیز در این کارگروه گفت: تنقیح بخشنامه ها در ۱۱ مورد انجام شده و ۹ مورد تا ماه آینده ابلاغ می‌شود. و ۲۱ مورد نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود.
دکتر عمران نعیمی افزود: ارسال لوایح به دیوان عدالت اداری و حضور مدیران در دیوان بویژه در پرونده‌های مهم مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه کیفیت لوایح دفاعیه نیازمند ارتقاء است، گفت: شیوه نامه رسیدگی به ادعای سوابق از مسائل مهم است و انتظار داریم که مورد توجه کافی قرار گیرد.
دکتر نعیمی با بیان اینکه آراء خوبی گرفته‌ایم، گفت: در سال ۹۷ در هیات عمومی ۳۲ پرونده داشتیم که ۳۱ پرونده له این سازمان رای گرفته ایم بیش از ۹۰ درصد از آرا هیات عمومی در ۵ سال گذشته له سازمان بوده است.
منصور آتشی، مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نیز در این کارگروه گفت: اصلاح تشکیلات و عدم هم زمانی نرم افزار و بخشنامه در حوزه بیمه شدگان نیز وجود دارد.
مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی نیز در این کارگروه گفت: فرآیند برقراری و پرداخت متمرکز مستمری‌ها در آینده نزدیک انجام می‌شود و با برنامه مشخصی تا آخر سال این طرح در کل کشور اجرا می‌شود و امکان نظارت کنترل مستمر را فراهم می‌کند و امکان ارتقا خدمات غیر حضوری نیز فراهم می‌شود.
محمدعلی جنانی افزود: در حوزه سخت و زیان آور نیازمند اصلاحات هستیم.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، بهروز کریمی، مدیر کل نامنویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی نیز در این کارگروه گفت: در حوزه کارگران ساختمانی اصل بر استحقاق است و سهمیه بندی وجود ندارد. سامانه کارگران ساختمانی راه اندازی شده است و افراد جدید جایگزین افراد من‌غیر حق خواهند شد.
به گزارش ایسنا، محمد قوامی، مدیر کل دفتر کارگزاری های سازمان تامین اجتماعی نیز در این کارگروه گفت: افزایش خدمات قابل واگذاری به کارگزاری‌ها در ۱۸ فرآیند درحال بررسی است که به مرور برون سپاری می‌شود. بازنگری طرح استاندارد سازی کارگزاری‌ها در حال بررسی است و پیگیری می‌کنیم.
محمد محمدی، مشاور معاونت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی گفت: درباره مطالبات از دولت با سازمان برنامه و بودجه تعامل داریم.
عمرانی، مشاور معاونت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی گفت: درباره پرونده الکترونیک چالش‌هایی وجود دارد و با تعامل مناسب با استانها این کار در حال اجرا است.امکانات سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای این برنامه در اختیار قرار گرفته است.
دکتر سپهری، مدیرعامل شرکت خدمات ماشینی تامین اجتماعی نیز در این کارگروه گفت: انتظارت قبلی از شرکت وجود دارد که برخی موارد اجرایی نشده است و برخی انتظارت اولویت بالاتری دارد که باید مورد توجه باشد. افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و کاهش هزینه‌ها از مهمترین اهداف برنامه‌های شرکت است. همکاری حداکثری با سازمان از اهداف اساسی این شرکت است .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید