برنامه‌های وزارت بهداشت برای کنترل بیماری‌های «نوپدید»

    کد خبر :600457

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون حتی یک مورد بیماری‌ نوپدید مانند زیکا و تب دنگی در کشور مشاهده نشده است.

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای مقابله با بیماری‌های نوپدید توضیح داد: در حال حاضر برای کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها دو برنامه در وزارت بهداشت در حال انجام است.

وی افزود: اولین برنامه به موضوع کنترل بیماری‌های شناخته شده کشور می‌پردازد و برنامه دیگر برای پیشگیری از بروز کنترل بیماری‌های نوپدید و بازپدید تدوین شده است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه بیماری‌هایی مانند تب دنگی و زیکا در مرزهای شرقی کشور ما وجود دارد، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای آموزش کادر درمان و بهداشت در راستای پیشگیری از این بیماری‌ها در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شده است به دلیل اینکه ما از اهمیت کنترل این بیماری‌ها باخبریم.

رئیسی افزود: پشه هانوفل که عامل انتقال‌دهنده مالاریا است در مقابل سم‌پاشی‌ها ضعیف بوده و زود از بین می‌رود اما در عوض عامل انتقال‌دهنده بیماری زیکا مقاوم است که باید آموزش‌های لازم برای مقابله با این بیماری به کارشناسان ارائه شود.

به گزارش فارس ،وی با بیان اینکه در راستای پیشگیری از شیوع این نوع بیماری‌ها هماهنگی و همکاری‌های لازم با گمرک و مرزبانی صورت گرفته است، گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون حتی یک مورد هم از این نوع بیماری‌های نوپدید در کشور مشاهده نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید