دبیر اجرایی کنوانسیون تنوع زیستی سازمان ملل:

آتش‌سوزی جنگلی در آمازون به شدت نگران‌کننده است

    کد خبر :600367

دبیر اجرایی کنوانسیون تنوع زیستی سازمان ملل هشدار داد: آتش‌سوزی جنگلی در آمازون به شدت نگران‌کننده است.

«کریستینا پاسکا پالمر» دبیر اجرایی کنوانسیون تنوع زیستی سازمان ملل گفت: آتش‌سوزی در جنگل آمازون برای سیستم‌های حامی زندگی طبیعی در کره زمین تهدید کننده است و ضرورت دارد تمامی کشورها، شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان رابطه جدیدی را با طبیعت برقرار کنند.

وی افزود: تخریب وسیع‌ترین جنگل استوایی جهان یادآور آن است که ضرورت دارد رویکردهای تازه‌ای اتخاذ شود تا وضعیت جوی به ثبات لازم دست پیدا کند و مانع شود اکوسیستم‌ها به مرحله‌ای از زوال برسند که بازگشت آن امکان‌پذیر نباشد و پیامدهای جدی را متوجه بشر سازد.

«کریستینا پاسکا پالمر» با بیان اینکه آتش‌سوزی در جنگل آمازون به نقطه‌ای رسیده که نشان می‌دهد با بحران جدی روبرو هستیم، اظهار داشت: این بحران تنها متوجه جنگل آمازون نیست و این نگرانی وجود دارد که در جنگل‌ها و اکوسیستم‌های دیگر نیز شاهد این بحران باشیم.

بحران‌های محیط زیستی جهان نگرانی فزاینده‌ای در سیاست‌های بین‌المللی است. جنگل‌زدایی در آمازون یکی از موضوعات مهم مطرح شده در اجلاس سران گروه هفت در فرانسه بود. همچنین در ماه سپتامبر رهبران جهان در نیویورک گرد هم جمع خواهند شد تا در نشست اقدامات آب و هوایی شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، به گفته دبیر اجرایی کنوانسیون تنوع زیستی سازمان ملل لازم است در هر راهکار پیشنهادی، “طبیعت” در مرکز تصمیمات قرار گیرد. ما نمی‌توانیم با این موضوع به صورت جداگانه برخورد کنیم و همچنین حل بحران تغییرات اقلیمی بدون در نظر گرفتن تنوع زیستی امکان‌پذیر نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید