« انحراف به چپ» مهم‌ترین علت تصادفات /ترافیک سنگین در تونل شماره یک هراز

    کد خبر :600260

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت:‌ عدم دقت به جلو، انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز، بیشترین علت تصادفات در 48 ساعت گذشته در جاده‌های کشور بوده است.

سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجادر خصوص آخرین وضعیت جوی و ترافیک محورهای مواصلاتی کشور اظهار داشت: در حال حاضر ترافیک در آزادراه‌های قزوین ـ کرج و همچنین کرج ـ تهران در برخی مقاطع سنگین و نیمه سنگین است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا، ترافیک در شمال به جنوب محور هراز در محدوده تونل شماره یک را سنگین ارزیابی و تصریح کرد: در جنوب به شمال محور هراز در سه راهی چلاو ترافیک نیمه سنگین است؛ همچنین در مسیر شمال به جنوب محور چالوس به سمت کرج و همچنین تهران به قم ترافیک پرحجم و روان گزارش شده است.

وی به بارش خفیف باران در اکثر محورهای استان گیلان و برخی محورهای اردبیل اشاره و بیان داشت: در برخی محورهای استان اردبیل و آذربایجان شرقی مه گرفتگی و کاهش دید اعلام شده است.

سرهنگ رحمانی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص مهم‌ترین علت تصادفات در 48 ساعت گذشته اعلام کرد: عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز بیشترین علت تصادفات در دو روز گذشته بوده است.

وی با اعلام این مطلب که به هیچ عنوان نباید در مسیرهای دوطرفه که احتمال خطر و برخورد وجود دارد سبقت گرفت، به رانندگان توصیه کرد: در مسیرهای دوطرفه صبر و حوصله بیشتری به خرج داده و از عجله و شتاب بپرهیزند؛ در صورت فراهم بودن شرایط ایمن و خلوت بودن مسیر با رعایت تمام نکات ایمنی اقدام به سبقت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید