مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان خبر داد

آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس نوسازی شده شهرهای سیل زده لرستان

    کد خبر :600224

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: برای بازسازی و بهره‌برداری از مدارس تا آغاز سال تحصیلی، کارها بی‌وقفه انجام می‌شود ودر آغاز سال تحصیلی هیچ دانش‌آموزی بدون کلاس درس نخواهد بود.

محمدرضا حیدری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان در حاشیه بازدید از بازسازی فضاهای آموزشی مناطق سیل‌زده پلدختر در جمع خبرنگارانی که برای بازدید از مدارس تخریب شده در سیلاب اخیر لرستان به این شهر سفر کرده بودند، درباره شایعات منتشر شده مبنی بر آماده نشدن مدارس این مناطق تا آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: با وقوع سیل در استان لرستان، برخی مدارس شهرستان پلدختر به شدت دچار آبگرفتگی شده و برخی مدارس دیگر دچار آسیب‌های شدیدتر شدنر که نیازمند تخریب و بازسازی مجدد شدند.

وی افزود: در اثر سیل در شهرستان پلدختر ۱۴ مدرسه با ۸۸ کلاس درس تخریب شدند که تعداد مدارس تعمیری ۳۵ مورد با ۱۴۵ کلاس درس است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان تصریح کرد: قرار است تا اول مهرماه حدود ۲۱ مدرسه مشتمل بر۱۲۲ کلاس درس را بازسازی و تحویل آموزش و پرورش دهیم و الباقی پروژه‌هایی که علاوه بر مدارس آسیب‌دیده به عنوان فضای آموزشی جدید احداث می‌شوند نیز تا مهرماه سال آینده بهره‌برداری خواهیم کرد.

حیدری با اشاره به اعتباراتی که برای بازسازی مدارس آسیب‌دیده در نظر گرفته شده است، افزود: ۲۲۸ میلیارد تومان برای بازسازی تمامی مدارس سیل زده استان تخصیص داده شد که از این میزان ۶۰ میلیارد تومان از طرف سازمان نوسازی مدارس کشور، ۲۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات مربوط به سیل، ۱۴ میلیارد تومان از محل استاندارد سازی، ۴۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۸۶ میلیارد تومان نیز از سوی خیرین مدرسه‌ساز تأمین شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان یادآور شد: از آنجائیکه فضاهای آموزشی که در حاشیه رودخانه و در مسیر سیلاب قرار داشتند بیشتر آسیب دیدند، احداث مجدد آنها در همان مکان قبلی انجام نخواهد شد و برای جایگزینی آن مدارس در جاهای دیگر با مکانیابی دقیق و اصولی، اقدامات لازم انجام شده است.

حیدری ادامه داد: متاسفانه برخی از روی ناآگاهی و یا عمداً عکس هایی از مدارسی که تخریب شدند و هیچ اقدامی برای بازسازی آن انجام نشده در فضای مجازی منتشر کرده و اعلام می شود که این مدارس تا مهرماه آماده نمی‌شود! در حالیکه بازسازی این نوع مدارس در همان مکان‌ قبلی در دستور کار نیست.

وی همچنین تصریح کرد: به دلیل اینکه فضاهای آموزشی پس از تحویل در اختیار ادارات آموزش و پرورش قرار می‌گیرد، این اداره‌کل اجازه تخریب و یا تخلیه آن را ندارد.

به گزارش مهر، حیدری همچنین اظهار داشت: در فضای مجازی اخباری مبنی بر عدم آماده شدن مدارس تا ابتدای مهرماه از سوی برخی از رسانه ها عنوان می‌شود که در این راستا باید بگویم، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای بازسازی و بهره‌برداری از مدارس تا آغاز سال تحصیلی، کارها با تلاش بی‌وقفه و به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود و در آغاز سال تحصیلی هیچ دانش‌آموزی بدون کلاس درس نخواهد بود.

حیدری افزود: برای سرعت بخشیدن به ساخت و ساز مدارس، طرح صنعتی‌سازی ساخت فضاها در دستور کار ما قرار گرفته و اولین مدرسه صنعتی‌سازی شده در ریقان چگنی اول مهرماه تحویل می‌شود.

مدارس جدید در مناطق‌سیل‌زده با مکانیابی دقیق و اصولی ساخته می‌شوند

وی ادامه داد: مدرسه خدیجه کبری (س) که در هنگام سیل فقط تابلوی مدرسه بیرون از آب مانده بود، به دلیل اینکه جانمایی مدرسه در مکان مناسبی قرار نداشت، تصمیم گرفتیم جایگزین آن را در نقطه امنی در درون شهر فضای جدیدی احداث کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان در پایان خاطرنشان کرد: دانش آموزان مدرسه خدیجه کبری از اول مهرماه در مدرسه جدید مشغول به تحصیل می شوند و هیچ نگرانی بابت تحصیل این دانش آموزان و همچنین دیگر دانش آموزان در تمامی مناطق سیل زده استان لرستان وجود ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید