در تازه‌ترین گزارش اکونومیست منتشر شد

۳ شهر آسیایی رکورددارِ امن‌ترین شهرهای جهان

    کد خبر :599963

در فهرست شهرهای امن سال ۲۰۱۹ میلادی که توسط واحد اطلاعات اکونومیست (EIU) منتشر می‌شود، توکیو، سنگاپور و اوساکا به ترتیب در رده‌های اول تا سومِ شهرهای امن جهان قرار گرفتند.

امسال نیز شهرهای آسیا و شرق آسیا در اقیانوس آرام در رده‌بندی ایمن‌ترین شهرهای جهان غالب بوده و توکیو، پایتخت ژاپن برای سومین سال متوالی به عنوان امن‌ترین شهر جهان انتخاب شد.

این فهرست هر ساله با در نظر گرفتن شاخص‌های مختلفی از جمله زیرساخت‌ها، امنیت شخصی، دیجیتال و بهداشتی ۶۰ شهر امن جهان را به ترتیب رده‌بندی می‌کند. امسال واحد اطلاعات اکونومیست هم‌چنین به بررسی عوامل محیط زیستی و آن چه که “تاب آوری شهری” نامیده شده و به معنای توانایی یک شهر برای بازگشت از یک شوک است، پرداخته است.

طبق گزارش اکونومیست، توکیو که از “مجموعه گسترده‌ای از نقاط قوت” با “سطح پایین جرم از دو منظر جرایم خشونت‌آمیز و خرده ریز، زیرساخت های طراحی شده برای مقاومت در برابر شوک‌های طبیعی و خطر پایین بدافزارهای رایانه‌ای” برخوردار است به کسب این عنوان منجر شده است.

بر اساس این فهرست توکیو بهترین عملکرد در امنیت دیجیتال را در جهان به خود اختصاص داده اما از لحاظ امنیت بهداشت پس از اوساکا در رتبه دوم قرار گرفته و برای امنیت زیرساخت‌ها در رتبه چهارم و برای امنیت شخصی نیز در رتبه چهارم قرار گرفته و البته این نکته نیز قابل تامل است که این شهر هنوز با وجود کسب عنوان “امن‌ترین شهر جهان” درگیر فساد و جرایم سازمان یافته است.

این گزارش هم‌چنین نشانگر شکاف عظیم در استانداردهای ایمنی در جنوب شرقی آسیا است. در حالی که سنگاپور با کسب امتیاز ۹۱.۵ به عنوان دومین شهر امن جهان انتخاب شده است، همسایگان منطقه‌ای آن امتیازهای بسیار ضعیفی کسب کرده‌اند.

پکن و شانگهای نیز که از شهرهای مهم آسیا هستند به ترتیب در رتبه‌های ۳۱ و ۳۲ این رده‌بندی قرار گرفته‌اند. کوالالامپور با کسب امتیاز ۶۶.۳ در رتبه ۳۵، مانیل در رتبه ۴۳، بانکوک و هوشی‌مین سیتی در رتبه ۴۷، جاکارتا در رتبه ۵۳ و یانگون در رتبه ۵۸ قرار گرفته‌اند.

دو شهر اروپایی نیز در میان ۱۰ شهر نخست امن جهان قرار گرفته‌اند؛ آمستردام که امسال از رتبه ششم به رتبه چهارم رسیده وکپنهاگ که با سئول در رتبه هشتم قرار گرفته‌اند.

هم‌چنین سیدنی با کسب رتبه پنجم، تورنتو ششم، واشنگتن دی سی هفتم و ملبورن دهم در میان ۱۰ شهر نخست امن جهان قرار گرفته‌اند.

شش شهر از بین ۲۰ شهر امن در اروپا قرار گرفته‌اند که شامل استکهلم با کسب رتبه دوازدهم، لندن چهاردهم، فرانکفورت شانزدهم و زوریخ هجدهم است.

به گفته مدیر سرمقاله جهانی واحد اطلاعات اکونومیست از ۱۴ شهر اروپایی در فهرست، تنها استانبول و مسکو از امتیاز میانگین ۷۱.۲ در سطح جهانی امتیاز پایین‌تری کسب کرده‌اند.

به گزارش ایسنا،بر اساس اعلام واحد اطلاعات اکونومیست، اگرچه شهرهای اروپایی به طور کلی از نظر بهداشتی عملکرد خوبی دارند اما این شهرها در زمینه امنیت دیجیتال با مشکل مواجه بوده و لندن تنها شهر اروپایی است که در این زمینه در میان ۱۰ شهر نخست امن جهان قرار گرفته است.

در انتهای دیگر این فهرست و طبق شاخص‌های تعیین شده، شهرهای لاگوس در نیجریه، کاراکاس در ونزوئلا، یانگون در میانمار، کراچی در پاکستان و داکا در بنگلادش به عنوان ناامن‌ترین شهرها اعلام شده‌اند.

بر اساس فهرست واحد اطلاعات اکونومیست، ۲۰ شهر امن جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی به ترتیب رتبه‌ای که کسب کرده‌اند عبارتند از:

– توکیو در ژاپن

– سنگاپور در سنگاپور

– اوساکا در ژاپن

– آمستردام در هلند

– سیدنی در استرالیا

– تورنتو در کانادا

– واشنگتن دی سی در ایالات متحده آمریکا،

– کپنهاگ در دانمارک و سئول در کره جنوبی،

– ملبورن در استرالیا

-شیکاگو در ایالات متحده آمریکا

– استکهلم در سوئد

– سانفرانسیسکو در ایالات متحده آمریکا

– لندن در انگلیس

– نیویورک در ایالات متحده آمریکا

– فرانکفورت در آلمان

– لس آنجلس در ایالات متحده آمریکا

– ولینگتون در نیوزیلند و زوریخ در سوئیس

– هنگ کنگ در چین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید