لپ‌تاپ ThinkPad X1 Carbon لنوو با ضخامت و وزنی کمتر از همیشه عرضه شد

    کد خبر :599798

لنوو نسل جدید لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار خود را عرضه کرد. این دستگاه از ضخامت و وزن کمتری در مقایسه با نسل‌های پیشین خود برخوردار بوده و از پردازنده کامت لیک اینتل استفاده می‌کند.

لنوو به‌طور رسمی نسل هفتم لپ‌تاپ ThinkPad X1 Carbon را عرضه کرد. لپ‌تاپ ThinkPad X1 Carbon که ابتدا در رویداد CES سال ۲۰۱۹ رونمایی شده بود، دارای بدنه‌ای باریک‌تر و سبک‌تر بوده و از صفحه‌نمایش 4K با شدت روشنایی ۵۰۰ نیت و پشتیبانی از HDR برخوردار است و جدیدترین پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل، Core Comet Lake، با شش هسته آن را همراهی می‌کند.

نسل هفتم نوت‌بوک ThinkPad X1 Carbon جدیدترین پرچم‌دار لنوو است که دستگاهی با قابلیت حمل‌پذیری بالا به شمار می‌رود و می‌توان آن را بهترین محصول این شرکت تا به‌امروز به‌شمار آورد. این لپ‌تاپ از بدنه‌ی فیبر کربنی جدید بهره‌ می‌برد که ضخامت آن را به ۱۴.۹۵ میلی‌متر و وزن آن را به ۱.۰۹ کیلوگرم کاهش داده است. ضخامت و وزن مدل قبلی به‌ترتیب ۱۵.۹۵ میلی‌متر و ۱.۱۳ کیلوگرم بود که این نشان‌دهنده‌ی پیشرفت چشمگیر لنوو در طراحی محصول جدید است. این دستگاه حاشیه‌های بسیار اندکی در کناره‌های صفحه‌نمایش دارد و همین ویژگی امکان نصب یک صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی IPS را در بدنه‌ای از کلاس ۱۳.۳ اینچی فراهم کرده است. لپ‌تاپ جدید ThinkPad X1 Carbon لنوو با توجه به مدل دقیق آن، با یکی از پنل‌های Full-HD با قابلیت ThinkPad Privacy Guard یا WQHD یا Ultra-HD عرضه می‌شود. محصولات پرچم‌دار با صفحه‌نمایش 4K با شدت نور ۵۰۰ نیت و نشان DisplayHDR 400 سازمان VESA روانه‌ی بازار می‌شوند.

افزون بر بدنه‌ و صفحه‌نمایش جدید، نوت‌بوک‌های جدید نسل هفتمی ThinkPad X1 Carbon از پردازنده‌های نسل دهمی Core i5 یا Core i7 اینتل با چهار یا شش هسته و با کد نام کامت لیک استفاده می‌کنند و پردازنده‌ی گرافیکی UHD Graphics 620 اینتل نیز با آن‌ها همراه است. این دستگاه‌ها از ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR3 برخوردار هستند و به حافظه‌ی NVMe SSD تا ظرفیت ۲ ترابایت مجهز شده‌اند.

از نظر تجهیزات ارتباطی نیز لنوو برای ThinkPad X1 Carbon نسل هفتم مواردی همچون وای‌فای و بلوتوث اینتل، مودم انتخابی 4G/LTE از نوع Cat 9 یا Cat 16، دو درگاه تاندربولت ۳، درگاه USB 3.0 نوع A، کارت GbE با دانگل جدید، خروجی HDMI 1.4 و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در نظر گرفته است.

مشخصات ThinkPad X1 Carbon
ابعاد 323x217x14.95 میلی‌متر
وزن 1.09 کیلوگرم
رنگ مشکی یا مشکی با کاور  فیبر کربن
اندازه 14 اینچ
پردازنده i5 یا i7
گرافیک Intel UHD 620
حافظه رم 8GB-16 GB LPDDR3
حافظه تا 2 ترابایت
دوربین HD + IR
باتری 51Wh
شارژ سریع دارد
صفحه کلید نور پس‌زمینه با چراغ‌های سفید
قلم ؟
داکینگ Thunderbolt 3 – USB 3.0 – side Mechanical
اترنت دارد – با دانگل جدید
درگاه‌ها 2 x USB 3.1 – 2 x TBT3 – Audio
درگاه‌های صوتی و تصویری HDMI 1.4 – Thunderbolt 3 (DPI 2) – Dolby Atoms Speaker – 4x Mic
ارتباطات بی‌سیم WLAN/LTE CAT9 & 16 – NFC

از دیگر پیشرفت‌های چشمگیر لپ‌تاپ تینک‌پد ایکس وان کربن در مقایسه‌ با مدل‌های قبلی می‌توان به خروجی صوتی دالبی اتموس به‌کار رفته در آن با چهار اسپیکر و چهار میکروفن میدان دور اشاره کرد. لنوو برای وب‌کم این دستگاه نیز از یک دوربین IR با کیفیت 720p به همراه پوشش حریم خصوصی ویژه‌ی این شرکت، ThinkShutter، بهره گرفته است.

نوت‌بوک جدید لنوو با مجهز شدن به باتری ۵۱ وات‌ساعتی، می‌تواند با هر بار شارژ تا ۱۸.۵ ساعت انرژی دستگاه را تأمین کند؛ البته این شرکت دقیقا ذکر نکرده است که کدام نسخه‌ی ThinkPad X1 Carbon می‌تواند تا این میزان باتری خود را حفظ کند. درواقع، باید انتظار داشت که باتری مدل پرچم‌دار این دستگاه با پردازنده‌ی شش هسته‌ای و صفحه‌نمایش Ultra-HD میزان شارژدهی کمتری داشته باشد.

لنوو به‌زودی فروش لپ‌تاپ ThinkPad X1 Carbon نسل هفتم را آغاز می‌کند. قیمت این دستگاه باتوجه به مشخصات هر یک از مدل‌ها متفاوت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید