معاون شهردار تهران خبرداد

تشکیل کمیته فنی باغات در شهرداری تهران

    کد خبر :599710

معاون شهرسازی شهرداری تهران از تشکیل کمیته فنی باغات در پی اجرای مصوبه خانه-باغ خبرداد.

عبدالرضا گلپایگانی  با بیان اینکه در پی لغو مصوبه برج-باغ و تصویب مصوبه خانه- باغ قرار شد کمیته فنی باغات تشکیل شود، اظهار کرد: براین اساس از این پس تمامی پرونده‌های بررسی باغات و تمامی مسائل مرتبط به باغات در این کمیته بررسی خواهد شد.

وی در مورد ترکیب اعضای این کمیته با اشاره به اینکه یک کارشناس از سازمان میراث فرهنگی، یک کارشناس اکولوژی گیاهی،‌ یک نفر متخصص طراحی فضای سبز، یک مهندس معمار یا شهرساز، نماینده‌ای از دو کمیسیون شهرسازی و خدمات شهری شورای شهر و مدیر کل معماری شهردار در این کمیته حضور دارند، گفت: این افراد تنها مسائل مربوط به باغ، ساخت و ساز در آن، حفظ و نگهداری و.. را بررسی می کنند.

گلپایگانی افزود: در این کمیته نقشه و درخواست‌های مرتبط با باغات را که به شهرداری ارسال می‌شود را بررسی نهایی می‌کنند. کارشناسان پرونده‌های باغات را طبق مصوبه شورای شهر بررسی می‌کنند و اگر پرونده مورد بررسی، باغ تشخیص داده شود براساس مصوبه خانه – باغ، مالک را راهنمایی می‌کنند.

به گزارش ایسنا،وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چند پرونده باغ به این کمیته برای بررسی ارجاع داده شده است گفت: به‌تازگی مصوبه خانه – باغ برای اجرا از سوی شورای عالی شهرسازی به شورا و شهرداری تهران ابلاغ شده اما کارشناسان می‌بایست در ابتدا نسبت به بررسی پرونده‌های قبلی اقدام کنند تا اگر حقوقی از متقاضیان و یا شهر ضایع شده در چارچوب مصوبات شورا به حق و حقوق آن‌ها رسیدگی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید