آزادسازی «الخوین» در ادلب سوریه

    کد خبر :599518

ارتش سوریه در ادامه عملیات در جنوب شرق استان ادلب موفق شدند شهرک الخوین را آزاد کنند؛ شهرکی که یکی از مقرهای اصلی عناصر «اجناد القوقاز» و «حراس الدین» بود.

ارتش سوریه شامگاه چهارشنبه (روز گذشته) به عملیات خود در استان‌های حماه و ادلب در شمال غرب این کشور ادامه داد.خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که نیروهای سوری در محور شرق شهرک «التمانعه» واقع در جنوب شرق ادلب وفق شدند شهرک «الخوین» را آزاد کنند.

یک منبع میدانی اعلام کرد که نیروهای سوری پس از حملات توپخانه‌ای و هوایی به مسیرهای امدادرسانی گروه تروریستی «اجناد القوقاز» توانستند بر الخوین و مزارع ما بین این شهرک و التمانعه تسلط پیدا کنند.به گفته این منبع، در این منطقه آزاد شده، شمار زیادی از عناصر اجناد القوقاز و عناصر تروریستی «حراس الدین» حضور داشتند.

عناصر این دو گروه طی ساعات گذشته در تلاش بودند از الخوین که مقر مهم آنها در جنوب شرق ادلب است، به مواضع ارتش سوریه حمله کنند.در همین ارتباط، عناصر اجناد القوقاز، حراس الدین و ائتلاف «الجبهه الوطنیه للتحریر» سه‌شنبه هفته جاری در چهار محور از جنوب شرق ادلب به سمت مواضع ارتش سوریه حمله کردند.نیروهای سوری ضمن دفع این حملات، موفق شدند شماری از تروریست‌ها را از پای درآورند. بیشتر تمرکز تروریست‌ها در این حملات، استفاده از خودروهای انتحاری بود.

دفع حملات شدید النصره در غرب حماه

خبرنگار روزنامه «الوطن» سوریه از استان حماه نیز گزارش داد که ارتش سوریه موفق شده است حمله شدید عناصر تروریستی جبهه النصره و الجبهه الوطنیه را در محور روستای «الحاکوره» در غرب حماه دفع کند.ارتش سوریه نیز در واکنش به این حملات، مواضع النصره را در نزدیکی پست دیدبانی ترکیه در «شیر مغار» واقع در غرب حماه هدف قرار داد.

یک منبع میدانی اعلام کرد که این حملات باعث شد نیروهای ترکیه‌ای حاضر در این پست دیدبانی به شدت هراسان شوند و به حالت آماده‌باش درآیند.این در حالی است که جنگنده‌های سوری و روس مواضع تروریست‌ها را در «جب سلیمان»، «شهرناز»، «العنکاوی» و «خربة الناقوس» در شمال غرب حماه و «معرة النعمان»، «سراقب» و 20 منطقه دیگر در جنوب و جنوب شرق ادلب هدف قرار دادند.

استان ادلب، در واقع انبار گروه‌های تروریستی است و از آغاز جنگ علیه سوریه، گذرگاه مهمی برای ورود سلاح و تروریست‌های خارجی بود.

افزون بر این تروریست‌ها، ارتش سوریه در هر نقطه‌ای که با عناصر مسلح به توافق می‌رسید و این عناصر نمی‌پذیرفتند که با دمشق مصالحه کنند، به ادلب منتقل می‌شدند.

اجناد القوقاز در آغاز سال 2016، منطقه و فرودگاه نظامی ابوالظهور را اشغال کرده بود، ولی ارتش سوریه در دی ماه 1396 موفق شد این فرودگاه را آزاد کند. عناصر اجناد، از نیروهای افراطی کشورهای حد فاصل بین اروپا و آسیا مانند ارمنستان، گرجستان و چچن هستند. حراس الدین نیز در 2016 تشکیل شد. عناصر این گروه، اعلام کردند که به «ایمن الظواهری» سرکرده گروه القاعده افغانستان، وابسته هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید