رئیس کنفدارسیون صادرات ایران:

سپرده‌های بانکی مردم حتی در آشفتگی‌های ابتدای پیروزی انقلاب حفظ شد/ باید از بانک مرکزی حمایت شود

    کد خبر :59916

محمد لاهوتی گفت: با هر رویکردی باید از بانک مرکزی حمایت شود. ضمن آن که باید همزمان از سپرده‌های مردم نیز صیانت شود.

رئیس کنفدراسیون صادرات در خصوص مشکلات پیش آمده برای موسسات مالی و اعتباری و حواشی مربوط به آن اظهار داشت: در دوره ای از تاریخ بانکداری کشور تعداد زیادی از بانک‌ها و صندوق های اعتباری به صورت قارچ گونه و بدون نظارت شکل گرفتند.

محمد لاهوتی ادامه داد: این موسسات مالی با پرداخت سودهای غیر واقعی باعث شدند که مردم اندوخته‌های کوچک خودشان را در این موسسات سرمایه گذاری کنند و به نوعی با پرداخت سودهای غیر واقعی آنها را به سمت خودشان جذب کنند و چون تحت نظر و مدیریت بانک مرکزی نبودند عملا اقتصاد و سیاست مالی کشور را تحت تاثیر رفتار خودشان قرار دادند.

وی ادامه داد: بنا بر این ساماندهی این وضعیت برای کشور بسیار مهم بود. ما در تاریخ بانکی کشور ورشکستگی یا انحلال نداشتیم. ضمن آن که با وجود آشفتگی ابتدای انقلاب در سال 58 و ادغام چند بانک در ابتدای انقلاب، ریالی از سپرده مردم کم نشد. این مسئله نشان دهنده اعتبار بانک‌های ایرانی است که این امر به سبب قدرتی است که همواره بانک مرکزی داشته است و باید این قدرت حفظ شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: بنا بر این این موضوع باید خط قرمز ما باشد. اینکه امروز شاهد باشیم صندوق هایی تاسیس شود که سودهای کلان پرداخت کرده و به طبع آن بخش بزرگی از سرمایه مردم را جذب کنند و بعدا قادر به پرداخت سپرده‌های مردم نباشد، مانند سم برای اقتصاد کشور است.

لاهوتی در پایان تصریح کرد: این موضوع برای کل سیستم اقتصادی ما ضرر دارد. با هر رویکردی باید از بانک مرکزی حمایت شود. ضمن آن که باید همزمان از سپرده‌های مردم نیز صیانت شود.

منبع:ایلنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید