ربیعی به صندوق تأمین‌اجتماعی سامان داد

    کد خبر :59910

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی کارآمدی و تخصص و تعهد را ملاک انتخاب وزرا دانست و گفت: نباید انتظار داشته باشیم که فردی با لابی گری و سیاسی‌کاری بخواهد از مجلس رای بگیرید بلکه باید ملاک کارآمدی و عملکرد او در گذشته باشد.

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با ایلنا مشکلات اصلی کشور در حال حاضر را در بخش اقتصادی دانست و گفت: بیکاری، رکود و مشکلات مالی اصلیترین مباحث کشور هستند که می‌توانند برای کشور و مردم ما زیان آور باشند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر وزارت خانه‌های اقتصادی در پیشانی انتقاد قرار دارند گفت: وزارت صنعت، کار، کشاورزی و اقتصاد وزارتخانه‌های مورد انتقاد هستند.

نماینده لنگرود بیکاری را اصلی‌ترین معضل کشور دانست و گفت: امروزه تیغ انتقاد متوجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است در حالی که این وزارتخانه متولی اشتغالزایی کشور نیست و متولی اصلی همه دستگاه‌ها هستند.

او نمره ربیعی در وزارت کار را ۱۵ از ۲۰ دانست و گفت: تعامل ربیعی با نمایندگان و دستگاه‌های مرتبط خوب بوده و توانسته خواسته‌های منطقی را برآورده کند.

لاهوتی به وضعیت اسفبار سازمان تامین اجتماعی در دولت گذشته اشاره کرد و گفت: باید بپذیریم که ربیعی به صندوق تامین اجتماعی سامان داد و حاشیه‌ها را از تامین اجتماعی گرفت.

او با اشاره به اینکه دولت در بخش مسکن اجتماعی ورود نکرد گفت: اما دیدیم که ربیعی مشکلات خانواده‌های دارای معلول را درک کرد و برای آنان خانه تهیه کرد و بحث ساخت مسکن برای نیازمندان را نیز در دستور کار قرار داد.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه با اشاره به اینکه ربیعی در وزارت کار یک تحول ایجاد کرد گفت: البته این تحولات نیاز به تداوم دارد که خود ربیعی می‌تواند آن‌ها را ادامه دهد و نباید فرد ناآشنایی را جایگزین وی کنیم اما این را نیز باید بپذیریم که به اصلاحاتی در مسیر حرکت نیاز دارد اما این اصلاحات به اندازه‌ای نیست که با قصد تخریب ربیعی صورت بگیرد.

او باتاکید بر اینکه ربیعی فرد بدون حاشیه‌ای بوده است گفت: ربیعی وارد بازی‌های سیاسی نشد. هرگز جناحی برخورد نکرد و سعی داشت رفتار منطقی در حیطه اختیارات خودش داشته باشد.

لاهوتی عملکرد ربیعی را با توجه به آنچه در اختیارش گذاشته بودند، مثبت ارزیابی کرد و گفت: مقدورات و فضای هر مدیری را باید با توجه به آنچه در اختیار داشته و محدودیت‌هایی که برایش اعمال شده، تصور کنیم. اگر درست بررسی کنیم، می‌بینیم که ربیعی با مشکلات بسیاری رو به رو بود که در بسیاری از موارد دستش را می‌بست و مانع کارش می‌شد.

او با یادآوری اینکه دولت یازدهم شرایط نامناسبی را از دولت قبل تحویل گرفته بود گفت: همه ما مشکلات را دیدیم و با توجه به آن مشکلات امروز در شرایط مناسبی هستیم و باور ما بر این است که ادامه راه به وسیله علی ربیعی کار درستی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید