قیمت طلا، سکه و ارز در بازار امروز چهارشنبه ۹۸/۰۶/۰۶

    کد خبر :599022

سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۴میلیون و ۲۵ هزار تومان، طلای ۱۸عیار هم ۴۰۷ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت دلار در صرافی‌های بانکی ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با تغییر نسبت به روز کاری قبل، ۴ میلیون و ۲۵ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۹۹۴ هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت سکه همزمان با کاهش قیمت ارز در بازار آزاد طی روز‌های گذشته وارد کانال ۳ میلیونی شد، ولی این کانال قیمتی فعلاً برای سکه طرح قدیم ماندگار شده است؛ کاهش قیمت طلا و سکه باعث کاهش حباب سکه شده است و فعالان بازار پیش بینی می‌کنند با ادامه ریزش قیمت ارز، قیمت طلا و سکه نیز کاهش بیشتری را تجربه کند.

به گزارش تسنیم،در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۷۳ هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و ۲۷۷ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۴۹ هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت طلای ۱۸ عیار هم ۴۰۷ هزار و ۵۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت ۱۵۴۰.۴ دلار معامله می‌شود.

کاهش چشم گیر قیمت ارز در روز‌های گذشته موجب شد تا قیمت دلار که اول تیرماه ۱۳ هزار تومان بود در کمتر از یک ماه به مرز ۱۱ هزار تومان نزدیک شود. با توجه به ریزش قیمت دلار از صبح دیروز قیمت دلار به کانال ۱۰ هزار تومان زیاد بازگشت، ولی خیلی دوام نداشت و یکی دو ساعت بعد دوباره وارد کانال ۱۱ هزار تومان شد.

قیمت فروش دلار در صرافی ملی با افزایش قیمت نسبت به دیروز، هنوز در کانال ۱۱ هزار تومانی است. صرافی ملی هم اکنون دلار را با قیمت ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان می‌فروشد و با قیمت ۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان از مردم می‌خرد.

برهمین‌اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۲ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۲ هزار و ۳۵۰ تومان است. در بازار آزاد هر دلار آمریکا در برابر ۱۱ هزار و ۱۳۰ تومان، پوند ۱۳ هزار و ۷۳۴ تومان و درهم امارات ۳ هزار و ۵۷ تومان معامله می‌شود.

فعالان بازار ارز معتقدند: خروج بازیگران بزرگ از بازار ارز، فروشنده شدن بازیگران خرد، رفتار‌های موثر بازار ساز، افزایش عرضه و کاهش تقاضا و راه اندازی بازار متشکل ارزی از مهمترین دلایل کاهش شدید قیمت ارز در روز‌های گذشته به حساب می‌آید.

نوع قیمت لحظه
قیمت دلار 11 هزار و 200 تومان
قیمت یورو 12 هزار و 450 تومان
قیمت پوند 13 هزار و 734 تومان
قیمت درهم امارات 3 هزار و 57 تومان
قیمت سکه طرح قدیم 3 میلیون و 994 هزار تومان
قیمت سکه طرح جدید 4 میلیون و 25 هزار تومان
قیمت نیم سکه بهارآزادی 2 میلیون و 77 هزار تومان
قیمت ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 277 هزار تومان
قیمت سکه گرمی 949 هزار تومان
قیمت هر گرم طلای 18 عیار 407 هزار و 500 تومان
قیمت هر گرم طلای 24 عیار 543 هزار و 600 تومان
قیمت هرمثقال طلا یک میلیون و 764 هزار تومان
قیمت هرانس طلادلار 1540.4 دلار
قیمت پلاتیندلار 872.5 دلار
قیمت انس نقرهدلار 18.37دلار
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید