«یگان ویژه» واحد واکنش سریع و راهبردی ناجا

    کد خبر :598813

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا گفت: یگان ویژه، یک واحد واکنش سریع و راهبردی در ناجاست که در مأموریت‌ها و شرایط خاص به کارگیری می‌شود.

سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه ناجا در آیین تکریم و معارفه فرمانده یگان ویژه استان ایلام آمادگی جسمانی، مهارت در عملیات و … را از برنامه های مهم در یگان‌های ویژه ناجا دانست و گفت: سعه صدر، پیرو ولایت و مردمی بودن از شاخصه‌های مهم یگان ویژه است و کارکنان یگان ویژه باید دارای نیرویی توانمند با آمادگی بالا باشند و مردم نیز با حضور آنان احساس امنیت می کنند.

وی یگان ویژه را یک سازمان انسان محور دانست و افزود: سرمایه انسانی از مولفه‌های اصلی قدرت این سازمان محسوب می شود بنابراین برخورداری از توانمندی جسمانی، مهارتی و رزمی برای اجرای ماموریت ها از نیازهای اساسی دریگان ویژه است.

فرمانده یگان های ویژه ناجا موفقیت در ماموریت ها را در گرو مسئولیت پذیری و رعایت انضباط دانست و یادآور شد: انضباط ظاهری و معنوی مهمترین اصل در ماموریت های فردی و اجتماعی هر پلیس به شمار می رود و نتیجه آن در اقتدار نیروی انتظامی در اجرای ماموریت ها نمایان می شود.

سردار کرمی یگان ویژه را یک واحد واکنش سریع و راهبردی در ناجا عنوان کرد و گفت: از خصایص مثبت و حائز اهمیت کارکنان یگان ویژه خود اتکایی، شجاعت و شهامت، افزایش قدرت عمل، حس استقلال و قانونمندی و کمک به همنوعان و ارتباط با دیگران و زنده نگه داشتن روحیه جوانمردی و مسئولیت پذیری است.

وی همچنین بر هم افزایی و انسجام در مجموعه سازمانی و تعاملات فراسازمانی تاکید کرد و گفت: یگان ویژه باید با واحدهای دیگر تعامل داشته باشد و با استفاده صحیح و هدفمند از تجهیزات و امکانات موجود در همه قسمت ها با ارتباط گیری صحیح و کارآمد و بهره گیری از سرمایه ها و ظرفیت های موجود در دیگر سازمان ها و همراهی کلیه اقشار اجتماعی، تمامی موانع و مشکلات پیش رو را در راستای رفع و کاهش آسیب های اجتماعی حل کنند.

سردار کرمی با تاکید بر اجرای دقیق مولفه های آموزشی در برنامه ها عنوان کرد: برای آموزش صحیح باید با درک شرایط پیش رفت و با بررسی وضعیت موجود، متناسب با شرایط زمانی و مکانی و بر اساس نوع ماموریت پلیس برنامه ریزی های هدفمندی را طراحی کرد.

به گزارش فارس، فرمانده یگان های ویژه ناجا عنوان کرد: باید برای امکانات و تجهیزاتی که در اختیار کارکنان گذاشته می شود به گونه ای برنامه ریزی شود که همه امور ضروری از نظر کمیت در زمان مورد نیاز خود قرار داده شود تا بهترین بهره برداری و اثر بخشی را داشته باشد.

گفتنی است، در پایان مراسم تکریم و معارفه از زحمات سرهنگ محمد علیزمانی تقدیر و با حکم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سرهنگ اکبر عباسی به عنوان فرمانده یگان ویژه استان ایلام معرفی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید