مصرف تجهیزات دهه ۶۰ در تاسیسات ساختمان های کشور

    کد خبر :59857

عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران با بیان این‌که در حال حاضر آبهای سطحی شهرهای کشور به تصفیه‌خانه‌ها هدایت می‌شود که یک معضل بسیار جدی است، گفت:‌ تجهیزاتی که در تاسیسات ساختمان استفاده می‌شود مربوط به ۳۰ سال قبل است.

رامین کرمی در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص وضعیت تاسیسات ساختمان،‌ اظهار کرد: تاسیسات ساختمان یک حلقه مفقوده در ایران بوده که البته در چند سال اخیر روند کیفیت آن رو به بهبود بوده است.

وی ادامه داد:‌ به عنوان مثال در کلانشهر تهران شهرداری به ساخت و ساز متراژهای زیر1500 متر امکان استفاده از مهندس برق و مکانیک را نداده است.

وی با بیان این‌که قانون تاکید کرده که در ساخت و سازها باید از مجری ذی‌صلاح استفاده شود،‌ تصریح کرد:‌ در مباحثی مانند شبکه آبرسانی ساختمان‌ها، با افت فشار مواجه هستیم،‌ ضمن آن‌که در بحث فاضلاب، آبهای سطحی به جای هدایت به آبهای زیرزمینی به تصفیه‌خانه هدایت می‌شود که یک معضل بسیار جدی است.

عضو سازمان نظام مهندسی با اشاره به این‌که از 6 ماه پیش با هماهنگی‌های انجام شده با آب و فاضلاب به ساخت و سازهایی که مهندس مکانیک نداشته باشند، انشعاب داده نمی‌شود، اظهار کرد:‌ تجهیزاتی که در ساخت و ساز ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد مربوط به دو تا سه دهه قبل است و هنوز این تجهیزات با استفاده از فناوری‌های نوین جایگزین نشده است.

کرمی در ابتدای این نشست با اشاره به این‌که کنفرانس ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری سوم و چهارم مردادماه امسال در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود، گفت: 30 مقاله با دیدگاه اجرایی در کنفرانس مذکور ارائه شده و مدیریت منابع آبی، آینده پژوهی، بهینه‌سازی مصرف انرژی و … در ساخت و سازها از برنامه‌هایی است که در این کنفرانس به آنها پرداخته می‌شود.

عابدی ترکی عضو نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان این‌که در کشور بیش از 400 هزار مهندس در سازمان‌های نظام مهندسی سراسر کشور عضو هستند،‌ اظهار کرد: امروز تاسیسات ساختمان ارتباط مستقیم با بازدهی و بهره‌وری برای ساکنان دارند. صنعت تاسیسات صنعت مبارزه با طبیعت است چون در زمستان گرما و در تابستان سرما ایجاد می شود.

وی تصریح کرد:‌ تاسیسات ساختمان در سال‌های اخیر مغفول مانده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید