نیاز مبرم بازار جهانی مانع از تاثیرپذیری محصولات پتروشیمی از تحریم‌های آمریکا

    کد خبر :598388

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه نیاز مبرم بازار جهانی مانع از تاثیرپذیری محصولات پتروشیمی از تحریم‌های آمریکا شده است، گفت: پیش شرط افزایش تولید این محصولات تامین کامل و پایدار خوراک برای پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها است.

به گزارش بازتاب به نقل از خانه ملت، هدایت‌الله خادمی با اشاره به آمادگی دولت برای از سرگیری صادرات محصول پرطرفدار و استراتژیک PET در صنایع پتروشیمی شده است، گفت: باوجود آنکه 75روز از تحریم علیه بزرگترین هلدینگ پتروشیمی ایران می‌گذرد اما طبق اعلام مسئولان مرتبط رکورد تولیدPET به‌عنوان یکی از محصولات مهم صنایع پتروشیمی شکسته شده است.

تنوع مانع از تحریم محصولات پتروشیمی

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محصولات پتروشیمی پس از نفت بیشترین ارزآوری را برای کشور دارند، ادامه داد: تنوع محصولات پتروشیمی بالا است به همین دلیل نمی‌توانند این محصولات را همچون نفت مورد تحریم صددرصدی قرار دهند، ضمن آنکه مشتریان فراوانی در سراسر جهان خواهان این محصولات هستند.

تنوع مشتریان مانع از وابستگی فروش محصولات پتروشیمی به مشتریان سنتی

وی با بیان اینکه تنوع مشتریان مانع از وابستگی فروش محصولات پتروشیمی به یک سری مشتریان سنتی و قدیمی شده است، افزود: همچنین تنوع محصولات پتروشیمی سبب شده فضای مناسبی برای صادرات آن‌ها به‌وجود بیاید بنابراین با افزایش تولید به فروش بیشتر خواهیم رسید.

نیاز مبرم بازار جهانی مانع از تاثیرپذیری محصولات پتروشیمی از تحریم‌های آمریکا

خادمی با اعتقاد به اینکه تاکنون نیاز مبرم بازار جهانی به محصولات پتروشیمی مانع از تاثیرپذیری این محصولات از تحریم‌های آمریکا شده است، اضافه کرد: تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی می‌توانند از فرصت بازار بورس و آزاد برای فروش محصولات خود با قیمت‌های جدید استفاده کنند.

دولت باید در تامین خوراک و مواد اولیه لازم برای تولید محصولات مختلف پتروشیمی در کنار تولیدکنندگان باشد، درواقع پیش شرط افزایش تولید این محصولات تامین کامل و پایدار خوراک برای پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها است

تامین خوراک پتروپالایشگاه‌ها؛ پیش شرط افزایش تولید محصولات پتروشیمی

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید در تامین خوراک و مواد اولیه لازم برای تولید محصولات مختلف پتروشیمی در کنار تولیدکنندگان باشد، اظهار کرد: درواقع پیش شرط افزایش تولید این محصولات تامین کامل و پایدار خوراک برای پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید