کاهش مخاطبان سینما در پنج ماه اول سال نسبت به سال 97

    کد خبر :597586

سینمای ایران در پنج ماه نخست سال از لحاظ تعداد مخاطبان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، این آمار برای سال پیش ۱۵ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۱۶۲ نفر مخاطب بوده که این مقدار در سال جدید به ۱۴ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸ نفر کاهش پیدا کرده است.

در پنج ماه نخست سال ۹۸ تاکنون شاهد اکران ۲۹ اثر سینمایی در ژانر‌ها و موضوعات متفاوت بوده است، آثاری که هر کدام به نوبه خود با استقبال متفاوتی از مخاطبان روبرو بوده اند.

اخبار فرهنگ و هنر _ این ۲۹ اثر سینمایی اکران شده تا پایان ماه مرداد به طور مجموع ١٤,٧٦٧,٠٤٩ نفر مخاطب را در سینما‌های کل کشور به سالن کشانده اند، آثاری که به طور معمول و اکثریت بین دو گونه کمدی و اجتماعی تقسیم شده و فرصت چندانی به مضامین دیگر نداده اند.

از این تعداد مخاطب ٦,٨٧٥,٧٩٤ نفر از تماشاگران به استان تهران اختصاص داشته و مابقی به سایر شهرستان‌ها ختم می‌شود.

سینمای ایران در پنج ماهه اول سال ۹۸ مجموعاً ١٦٨,٩٩١,٤٤٦,٠٠٠ تومان فروش داشته که از این مبلغ ٩٩,١٦٠,٧٢٥,٠٠٠ تومان به تهران و سینما‌های این شهر اختصاص دارد.

در میان تمامی ۲۹ اثر اکران شده در پنج ماه نخست فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی با فروشی معادل ۲۷،۶۴۸،۳۶۲،۰۰۰ تومان صدرنشین اکران در سینما‌های کشور است، این فیلم رکورد پرفروش‌ترین فیلم غیر کمدی را به خود اختصاص داده است.

با وجود فروش فوق العاده فیلم متری شیش و نیم، اما باز هم کفه ترازو گیشه سینما‌ها به سمت آثار کمدی سنگینی می‌کند، هفت فیلم از ۱۰ فیلم پرفروش امسال را آثار کمدی سینما در اختیار دارند.

فیلم سینمایی تگزاس ۲ با ۲۴،۴۰۵،۱۷۸،۰۰۰ تومان فروش، رحمان ۱۴۰۰ با ۲۲،۵۴۲،۲۱۸،۰۰۰ تومان، چهارانگشت با ۱۰،۶۹۴،۷۹۱،۰۰۰ تومان فروش، ما همه با هم هستیم با ۱۰،۵۳۲،۶۰۱،۰۰۰ تومان، سامورایی در برلین با ۶،۳۹۶،۴۰۴،۰۰۰ تومان، زهرمار با ۵،۶۹۲،۰۸۳،۰۰۰ تومان، ایکس لارج با ۵،۴۳۶،۱۷۵،۰۰۰ تومان از جمله آثار کمدی هستند که رتبه‌های بالای جدول را در اختیار دارند.

در این میان تعداد مخاطبان و میزان فروش سینما در پنج ماه نخست سال آمار جالبی را نسبت به سال گذشته اعلام می‌کند، در میان پنج ماه نخست سال سینما در سال ۹۸ در ماه‌های فروردین و خرداد و تیر فروش بیشتری نسبت به سال گذشته داشته، اما اردیبهشت و مرداد کم رمقی را نسبت به پارسال تجربه کرده است.

البته از نظر تعداد مخاطبان باز هم آمار متفاوت است، سینما از نظر تعداد مخاطب در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و مرداد با افت نسبتاً محسوسی روبرو بوده و تنها در دو ماه خرداد و تیر افزایش مخاطب را شاهد بوده است.

سینمای ایران در پنج ماه نخست سال از لحاظ تعداد مخاطبان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، این آمار برای سال پیش ۱۵ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۱۶۲ نفر مخاطب بوده که این مقدار در سال جدید به ۱۴ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸ نفر کاهش پیدا کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید