ربیعی: سفر ظریف به گروه ۷ ارتباط نداشت

  • سیاسی
  • دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸ ۱۲:۱۷
    کد خبر :597547

سخنگوی دولت گفت: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند ایران بزرگ کوچک می‌شود و فرو خواهد پاشید اما مردم کنار دولت ایستادند.

علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: ترامپ پدیده شوم برای امنیت جهانی فشارهای زیادی با تحریم‌های بی‌سابقه به ملت ایران وارد کرد، آمریکایی‌ها فکر می‌کردند ایران بزرگ کوچک می‌شود و فرو خواهد پاشید اما مردم کنار دولت ایستادند.

وی افزود: متاسفانه برخی بی‌مهری‌های داخلی از سوی‌ برخی مخالفان د‌ولت هم صورت گرفت اما با صبر و هدایت‌های مقام معظم رهبری توانستیم در شرایط وخیم ثبات نسبی را به‌وجود بیاوریم‌ اما تحریم‌ها تا مدت‌ها علایمی خواهد گذاشت اما علایم بهبود وضعیت هویدا شده و‌ این علایم‌ آثار خود را در زندگی مردم نیز خواهد گذاشت. در دوران عبور‌ از شوک تحریم‌ها و تثبیت هستیم.

سخنگوی دولت گفت: دولت تمام توان خود را بکار گرفته تا در وهله اول تحریم‌ها را برطرف کند و‌ در گام دوم‌ آثار این تحریم‌ها از بین ببرد. مشی د‌ولت نشان می‌دهد به هیچ وجه تحریم‌ها را نمی‌پذیریم ما از‌ موضع عزت، حکمت و‌ مصلحت در جهت رفع تحریم‌ها هستیم. اجازه نمی‌دهیم تحریم‌ها علیه ملت ایران عادی‌سازی شود.

ربیعی، گفت: سفر ظریف به گروه 7 ارتباط نداشت. این سفر به درخواست فرانسوی ها بود و بنا هم از اول این بود که ملاقاتی با مقام های امریکایی ها صورت نگیرد.

او افزود: ما نقش و دخالتی در ملاقات های فرانسه و امریکا نداریم. این ملاقات ها به ابتکار فرانسوی ها بوده است. آنچه برای ما اهمیت دارد تعهد به برجام است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید