بهره گیری از تجربه و ظرفیت بازنشستگان نیروهای مسلح ضروری است

  • سیاسی
  • دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸ ۱۰:۲۰
    کد خبر :597396

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح گفت: استفاده از از تجربه و ظرفیت‌های بازنشستگان نیروهای مسلح، امری ضروری است.

ابراهیم محمودزاده مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی های باز ایستادگی و نخستین جشنواره ملی کسب و کارهای بازنشستگان نیروهای مسلح و خانواده های آنها که امروز در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد،گفت: براساس تاکیدات رهبری در تکریم، منزلت و رسیدگی به مسائل بازنشستگان، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) با تأسی از شعار رونق تولید معظم له، اقدام به برگزاری جشنواره کوکب از جهت معرفی و تقدیر از کار آفرینان برتر بازنشستگان نیروهای مسلح، کمک به کار آفرینی و رونق کسب و کار، افزایش روحیه امید و نشاط و کمک به اشتغال فرزندان آنها کرد.

به گزارش مهر،وی افزود: هدف این جشنواره حمایت از ایدههای کسب و کارهای شکل گرفته و نوپا، معرفی و تشویق افراد موفق در حوزه تولید، کارآفرینی و کسبوکار ایجاد بسترهای سرمایه گذاری ارائه خدمات مشاورهای و آموزش مهارت‌های کار آفرینی، کسب و کار،عرضه تولیدات و توانمندیهای برتر بازنشستگان نیروهای مسلح در حوزه های کار آفرینی از مهمترین اهداف این جشنواره است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، بهره برداری از تجربه و ظرفیت‌های بازنشستگان نیروهای مسلح را ضروری دانست و بیان کرد: این جشنواره، راه حل عملی پایش محیط کسب و کارهای مناسب بازنشستگان است و فرصتی است تا با استفاده از بسترهای یکپارچه نرم افزاری و هم افزایی عوامل مختلف، بتوان پنجرههای جدید تقاضا را از بازار ملی به سمت این عزیزان باز کرد.

محمودزاده جشنواره تعاملی کسب و کارهای بازنشستگان نیروهای مسلح را مرجعی برای تمام آحاد مردم، بویژه خانواده بزرگ بازنشستگان نیروهای مسلح دانست و گفت: این جشنواره بستری است تا بازیگران اقتصادی کشور و نیز سرمایه گذاران در مدت برگزاری جشنواره و نمایشگاه توانمندی های بازایستادگان، این پتانسیل ها را به خوبی معرفی کنند.

وی توانمندسازی شاغلین نزدیک به دوران بازنشستگی، در راستای ورود به عرصه کسب و کارهای خوداشتغالی را راه حلی برای افزایش درآمد و تداوم نقش اجتماعی آنان در این دوران دانست و افزود: در دهه های اخیر، عده ای از بازنشستگان، با توجه به زمینه توانایی وارد محیط کسب و کار شده اند و فرصت های بی بدیلی را برای مشارکت و خدمت رسانی فراهم کرده اند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح ادامه داد: امیدواریم تا با کنار هم قرارگرفتن کسب و کارهای موفق، ایدههای برتر و ارزیابی آنها گامی موثر در توسعه بازار اجتماعی بازنشستگان برداشته شود. به همین دلیل در تلاش هستیم تا محصولات، خدمات و توانمندی های کسب و کارهای موفق بازنشستگان نیروهای مسلح را در قالب یک بستر یکپارچه برای معرفی و خرید آسان اقشار مختلف جامعه به ویژه بازنشستگان نیروهای مسلح مهیا کنیم.

محمودزاده در پایان با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های باز ایستادگی همزمان با این جشنواره،گفت: همچنین در کنار این جشنواره یک بخش جانبی شامل ١٨٠ غرفه که از محصولات و خدمات بازنشستگان نیروهای مسلح و یا خانواده آنها در حوزه‌هایی مانند تولیدات خانگی، صنایع دستی، محصولات خوراکی، کشاورزی، نرم افزاری و ICT به نمایش در خواهد آمد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید