ترامپ نمی‌تواند مانع گفتگوی دیگر کشورها با ایران شود

    کد خبر :597385

یک روزنامه آلمانی ضمن اشاره به مانع تراشی های ترامپ در جریان گفتگو درباره ایران در نشست گروه هفت نوشت: گفتگو امری اجتناب پذیر است که کسی نمی تواند مانع از انجام آن شود.

به گزارش بازتاب، روزنامه فرانکفورترآلگماینه در شماره امروز خود ضمن بررسی اجمالی نشست گروه هفت در فرانسه نوشت: در جریان نشست گروه هفت گفتگوهای مختلفی درباره موضوعات مهمی مانند برگزیت، تغییرات جوی، مناسبات تجاری اروپا- آمریکا و در نهایت درباره ایران میان مقامات شرکت کننده انجام شد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه که میزبانی این دوره از نشست گروه هفت را نیز بر عهده دارد، بطور غیرمنتظره آمادگی خود را برای انجام گفتگوهای ویژه و میانجیگرانه میان ایران-آمریکا اعلام کرد. در همین راستا از وزیر خارجه ایران برای حضور در محل برگزاری نشست گروه هفت دعوت بعمل آورد.

حضور وزیر خارجه ایران از سویی و پیشنهاد مطرح شده رئیس جمهوری فرانسه از سویی دیگر نتوانست ترامپ را مجاب به پذیرش برخی تغییرات در مسیر برخورد با ایران کند.

این روزنامه آلمانی در ادامه با اشاره به رفتار دوپهلوی ترامپ که همزمان با اینکه دم از تمایل به گفتگو می زند، مانع تراشی هایی را نیز انجام می دهد، نوشت: ژاپن و فرانسه بطور جداگانه رایزنی هایی را با ایران انجام داده اند که مورد انتقاد رئیس جمهوری آمریکا قرار گرفته است. باید به این نکته واقف بود که کسی نمی تواند مانع هیچ پروسه گفتگویی شود. کسی که تمایل به گفتگو داشته باشد تحت هر شرایطی آن را عملی می سازد، مگر شالوده این خواسته بی اساس باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید