تدوین طرح حفاظت از آثار فرهنگی و هنری شهر تهران

    کد خبر :597381

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از تدوین طرحی برای پیشگیری از سرقت و تخریب آثار فرهنگی و هنر ی شهر تهران نظیر تندیس‌ها و مجسمه‌ها خبر داد.

الهام فخاری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ، در خصوص سرقت سردیس مرحوم قیصر امین‌پور گفت:‌متاسفانه این خبر، خبر ناراحت کننده‌ای بود که یک اثر هنری از وسط شهر تهران سرقت شود.

وی گفت:ما از چندی قبل در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران طرحی را با عنوان “طرح حفظ حریم آثار فرهنگی و هنری شهر تهران” تدوین کرده‌ایم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌این طرح شامل آثار حجمی، دیوار نگاره‌ها و به طور کلی آثار هنری می‌شود که در شهر تهران در معرض دید عموم قرار دارد و تلاش این طرح بر آن است تا از وقوع چنین حوادثی پیشگیری کند.

فخاری خاطرنشان کرد: در این طرح تلاش شده است که نه تنها حریمی برای آثار هنری در نظر گرفته شود بلکه به وسیله ابزار و وسایل کمکی بتوان وضعیت آثار هنری را پایش کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این نکات به معنای استفاده از سنسورهای ضد سرقت برای آثار هنری است، گفت: در خصوص آثار حجمی و آثاری که قابلیت سرقت شدن دارند، قرار است از فناوری استفاده شود که احتمال سرقت را کاهش دهد و به صفر برساند اما در خصوص آثاری مانند دیوار نگاره‌ها تلاش می‌شود تا ابزار پایشی استفاده شود تا گزندی به این آثار وارد نشود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص این سؤال که چه زمانی این طرح به تصویب رسیده و به اجرا خواهد آمد گفت‌: از چندی قبل و پس از تکمیل طرح آن را به هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تقدیم کرده‌ایم و منتظریم طرح در نوبت بررسی قرار گیرد و در صورت تصویب اجرا شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید