شبیه سازی حیوانات خانگی با هدف انتقال حافظه

    کد خبر :597260

یک شرکت چینی قصد دارد حیوانات خانگی را شبیه سازی کند و با کمک هوش مصنوعی حافظه حیوان اولیه را به نسخه شبیه سازی شده منتقل کند.

شرکت چینی« سینوژن» یک گربه را شبیه سازی کرده است. «هوانگ یو» صاحب نسخه اصلی این گربه است. او می گوید: گربه من بسیار محبوب و فراموش نشدنی بود بنابراین تصمیم گرفتم آن را شبیه سازی کنم. البته گربه شبیه سازی شده جدید با نسخه قبلی یکسان نیست. شخصیت خاص خود را دارد و حافظه او به طور جداگانه به وجود می آید.

اکنون شرکت « سینوژن» اعلام کرده در مرحله بعد تصمیم دارد با کمک هوش مصنوعی خاطرات گربه اولیه را به نسخه شبیه سازی شده منتقل کند.

مدیر ارشد اجرایی این شرکت چینی در یک کنفرانس خبری گفت: برای آنکه حافظه حیوانات شبیه سازی شده با حیوان اصلی یکسان باشد، تصمیم گرفتیم از هوش مصنوعی یا فناوری های تداخل انسان و ماشین برای شبیه سازی حیوانات استفاده کنیم.

البته هنوز مشخص نیست چنین اقدامی حتی از لحاظ فنی قابل اجرا باشد. اما جالب آنکه درخواست برای شبیه سازی حیوانات خانگی که شبیه نمونه اولیه باشند، بسیار زیاد است.

این درحالی است که شبیه سازی حیوانات اقدامی جنجال برانگیز است و دانشمندان ادعا می کنند طول عمر آنها کوتاه تر از حیوانات معمولی است . برخی دیگر از دانشمندان نیز معتقدند شبیه سازی حیوانات خانگی اقدامی غیراخلاقی است.

در این میان گربه شبیه سازی شده چینی، یک ماهه است و شرکت سینوژن نیز اعلام کرده از هم اکنون تعداد زیادی از صاحبان حیوانات خانگی آماده اند مبلغی حدود ۳۵ هزار دلار برای شبیه سازی گربه هایشان بپردازند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید