افزایش سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان از روحانی! ۵۰ درصد نه، ۷۰ درصد کابینه باید تغییر کند

    کد خبر :59708

علی تاجرنیا، از نمایندگان مستعفی مجلس ششم و از اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت اخیراً درباره کابینه دوم رئیس‌جمهور روحانی گفته است:

«در دولت دوم روحانی باید یک تغییر بالای دوسوم به وجود آید تا دولتی کارآمد و باانگیزه‌ایجاد شود»!

به گزارش جماران، او همچنین با بیان اینکه در دولت یازدهم پاشنه آشیل دولت روحانی کسانی بودند که حلقه اول ایشان محسوب می‌شدند، تصریح کرده است: متأسفم از اینکه بگویم میانگین دولت آقای روحانی و چهره‌های آن همان افرادی هستند که در دولت مرحوم بازرگان و مهندس موسوی حضور داشتند.

تاجرنیا در بخش دیگری از صحبت‌هایش نیز با کنایه به زمزمه‌هایی که درباره اَرنج کابینه دوم رئیس‌جمهور روحانی به گوش رسیده است، می‌گوید:

جابه‌جایی مهره‌ها انتظارات مردم را برآورده نمی‌کند. اینکه فردی از یک مسئولیتی داخل نهاد در فلان وزارتخانه مشغول به کار شود و فرد دیگری از وزارتخانه به آن مجموعه برگردد، رافع مشکلات نیست. این افراد اگر توان و انگیزه داشتند در آن مجموعه‌ای که مسئول بودند، موثر واقع می‌شدند.

*تا قبل از اظهار نظر جدید تاجرنیا مبنی بر تغییر بیش از دو سوم کابینه، کسان دیگری از اصلاح‌طلبان بر تغییر نیمی از کابینه دوم رئیس‌جمهور روحانی تأکید می‌کردند.

در این راستا، پروانه سلحشوری و عبدا… ناصری بر تغییر ۵۰ درصدی تأکید کرده بودند.

این اظهارات، تعیین درصدها و بیان قبولی یا مردودی نسبت به برخی وزرا اما در حالی است که چپ‌ها دائما عنوان می‌کنند به دنبال سهم‌خواهی از رئیس‌جمهور روحانی نیستند!

لازم به ذکر است که تاجرنیا، قبل از این اظهارات، طی مصاحبه‌ای با روزنامه آفتاب یزد اینطور گفته بود که به نظر می‌رسد برخی «مجاهدان شنبه» در دولت دوم رئیس‌جمهور روحانی هم به کار گرفته شوند.

در کنار این واگویه‌ها، اما محمدرضا تابش، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس چندی قبل درباره چینش کابینه به خبرگزاری دولتی ایرنا گفته بود: «به نظرم اکثریت اعضای دولت یازدهم به کار خود در دولت آتی ادامه خواهند داد؛ فکر می کنم ۵ تا ۶ نفر تغییر می کنند. دو – سه نفر از وزرا خودشان خواستار کناره گیری هستند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید