سفر هوایی از لس آنجلس به توکیو در کمتر از ۲ ساعت

    کد خبر :597062

محققان آلمانی و فرانسوی با همکاری هم در تلاش برای تولید هواپیماهایی هستند که بتوانند سریع تر از سرعت صوت حرکت کرده و پرواز از لس آنجلس به توکیو را در کمتر از دو ساعت ممکن کنند.

شرکت استارتوفلای به دنبال تولید هواپیمای مسافربری جدیدی به نام ام آر ۳ است که می تواند با سرعت حداکثر ۸۷۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند. این رقم دو برابر سرعت هواپیماهای کنکورد است که البته بعد از مدتی به علت مشکلات فنی و سروصدای بسیار زیاد بازنشسته شدند.

هواپیمای مذکور قابلیت حمل ۳۰۰ مسافر را خواهد داشت و می تواند در ارتفاع حداکثر ۳۰ کیلومتری از سطح زمین پرواز کند. مزیت پرواز در چنین ارتفاعی رهایی از شرایط آب و هوایی نامساعد و بادهای تند است که باعث می شود تجربه سفر هوایی مطلوب تر و لذت بخش تر شود.

متخصصان می گویند پرواز در چنین ارتفاعی افراد را کمتر اذیت می کند و همچنین می توان پنجره های هواپیماها را به نمایشگرهایی برای مشاهده محیط اطراف مجهز کرد.

البته نباید انتظار داشت که چنین هواپیماهایی در آینده نزدیک برای سفرهای هوایی مورد استفاده قرار بگیرند. زیرا برای کسب اطمینان از امنیت و کارآیی هواپیماهای مذکور باید آزمایش های زیادی انجام شود. پژوهشگران امیدوارند این هواپیماها تا سال ۲۰۳۵ آماده پرواز شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید