تحویل ۱۴۰۰ مدرسه مناطق سیل‌زده تا مهرماه

    کد خبر :597014

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد:‌ تا ابتدای مهر ۲۰۰۰ پروژه در آموزش و پرورش به مساحت ١میلیون و٣۵٠هزارمترمربع با اعتباری بالغ بر٣ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که این پروژه ها شامل ١٠هزار کلاس درس،١۴٢سالن ورزشی،۱۶ پروژه استخر با ١٠٠میلیارد اعتبار،٣٨١ کلاس درس در کرمانشاه و١۴٠٠مدرسه آماده تحویل در مناطق سیل زده است.

سید جواد حسینی در نشست شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی و تبریک فرا رسیدن هفته دولت، اظهارکرد: هفته دولت به نام دو معلم دولتمرد نامگذاری شده است که این موضوع خجستگی برای آموزش و پرورش دارد.

وی افزود: درآغاز هفته دولت دیداری با مقام معظم رهبری داشتیم که بسیار ارزشمند بود و ایشان بر دو موضوع اقتصاد و فرهنگ تاکید ویژه‌ای داشتند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: فصل بودجه مهم ترین فصل سال برای آموزش و پرورش از نظر اختصاص بودجه محسوب می‌شود و اگر در این زمان تحرک و فعالیت درستی داشته باشیم به ارتقا کیفیت کمک کرده‌ایم.

وی افزود: در٩٠درصد مناطق، برنامه‌های مدارس بر اساس سند تحول بنیادین اجرایی و۶٧٠ برنامه تولیدی از سند تحول بنیادین بومی سازی شده است که در قالب تجویزی و نیمه تجویزی به مدارس ارسال خواهد شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در ارسال برنامه‌ها مدارس را دچار قید و بند نکنیم تا مدارس نوآور نیز در اجرای برنامه‌ها نقش داشته باشند، گفت: در تدوین برنامه‌ها تلاش شده است تا نقش مدارس هم در نظر گرفته شود وبه همین علت برنامه ها؛ نوآورانه، تلفیقی و اجرایی است.

حسینی با اشاره به اینکه هفته‌هایی همچون هفته دولت، دفاع مقدس و …در تقویم سالانه کشور مناسبت گذاری شده است، اظهار کرد: باید مناسبت‌ها گرامی داشته شود و هم از این فرصت استفاده شود تا بر اهداف و توضیح عملکرد خودمان تمرکز داشته باشیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی به دنبال کاهش رضایت مندی، ناکارآمدی نظام و رشد ناامیدی در بین مردم هستند و باید این سه موضوع را در فعالیت هایمان مورد تأکید و بررسی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در این مسیر دو مفهوم سرمایه اجتماعی و سلامت اجتماعی به وجود می‌آید، اضافه کرد: سرمایه اجتماعی با پنج شاخص افزایش در ارتباطات، اعتماد، تشکیلات، تسهیلات و اطلاعات رخ می‌دهد و اگر در سازمانی این پنج شاخص محقق شود، سرمایه اجتماعی افزایش پیدا خواهد کرد.

حسینی گفت: در هفته دولت با مخاطبان آموزش و پرورش افزایش ارتباط داشته باشیم و در اطلاع‌رسانی و ارتباط‌گیری مخاطبان و ذی‌نفعان تسهیل ایجاد کنیم.

افتتاح ١٠هزار کلاس درس و ١۴٢سالن ورزشی تا ابتدای مهرماه

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه سلامت اجتماعی با پنج شاخص پذیرش اجتماعی، مشارکت اجتماعی، شکوفایی اجتماعی، انطباق‌پذیری و انسجام اجتماعی امکان ‌پذیر است، اظهار کرد: شکوفایی اجتماعی زمانی ایجاد می‌شود که اکثر مردم جامعه احساس کنند رو به جلو حرکت می کنند و البته دشمنان می خواهند شکوفایی اجتماعی را از بین ببرند.

وی خاطرنشان کرد: در شاخص انطباق پذیری مردم باید بدانند که با همین قوانین موجود نیز می توانند مشکلات را حل کنند و در انسجام اجتماعی باید دقت داشته باشیم که امروز بیش از هر زمان دیگری انسجام ملی ضرورت دارد.

حسینی با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در هفته دولت، اظهارکرد: در هفته دولت افتتاح پروژه‌ها با حضور مخاطبان و ذی نفعان مانند معلمان، دانش آموزان و اولیا، دیدار با اقشار مختلف فرهنگیان همچون معلمان پزشک، معلمان ورزشکار، معلمان واقف، معلمان مهندس، معلمان قرآنی و برگزاری نشست ها و میزگردهای خبری، تورهای خبری بازدید از پروژه ها با حضور معلمان، اولیا و خبرنگاران، دیدار با خانواده شهدا و فرهنگیان و…از جمله اقدامات و فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.

وی در ادامه خبر داد: در جلسه‌ای که با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم، موافقت شد تا به بودجه دوهزار میلیارد تومانی طرح رتبه بندی فرهنگیان ۱۰ درصد اضافه شود.

حسینی تاکید کرد: با رویکرد امید آفرینی در اقدامات و فعالیت‌ها، به مردم امید بدهیم و گفتمان تحقق پذیر را داشته باشیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پروژه‌های تکمیلی، تصریح کرد: از آغاز هفته دولت تا ابتدای مهر دو هزار پروژه در آموزش و پرورش به مساحت ١میلیون و٣۵٠هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر٣ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که این پروژه ها شامل: ١٠هزار کلاس درس،١۴٢سالن ورزشی،۱۶ پروژه استخر با ١٠٠میلیارد اعتبار،٣٨١ کلاس درس در کرمانشاه و ١۴٠٠مدرسه آماده تحویل در مناطق سیل زده به ‌جز ١۵٠مدرسه کاملاً تخریب ‌شده خواهد بود.

حسینی با اشاره به برنامه‌های سفرش به استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: شورای راهبری و هماهنگی مناطق کم برخوردار تشکیل خواهد شد و آیین‌نامه آن در حال تدوین است.

وی در ادامه اضافه کرد: در این سفر ده شهر استان سیستان و بلوچستان را بازدید کردیم و در شورای اداری استان با بررسی سند جامع کیفی آموزش ‌و پرورش، بیان شد که استان به دویست مدرسه نیاز دارد و در همان جلسه خیرین تعهد کردند که دویست مدرسه را خواهند ساخت.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌ رسانی آموزش و پرورش، حسینی افزود: با در نظر گرفتن مربعی که اضلاع آن سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و وزارت آموزش‌وپرورش، استاندار، خیرین و استان‌های معین است، پروژه‌ها به ‌پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه فاز دوم بیمارستان فرهنگیان سیستان و بلوچستان با ۶٧ تختخواب تأمین اعتبار شد، گفت: در این سفر تخریب مدارس خشتی گلی استان در سراوان آغاز شد و تا آخر آبان ماه مدارس خشتی گلی در این استان کاملاً برچیده خواهد شد.

سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش گفت: در این سفر کلنگ احداث ۴٩ مین مدرسه اتیسم در کشور و اولین مدرسه اتیسم در استان سیستان و بلوچستان به زمین زده شد.

به گزارش تسنیم،حسینی با اشاره به اختتامیه جشنواره طرح جابر بن حیان که در استان گیلان برگزار شد، اظهار کرد: دانش آموزان در این جشنواره آثار دانشی و علمی خود را ارایه کردند و دانش آموزانی که اختراعاتی داشتند، به طور بسیار فنی و دقیق آثار خود را توضیح می‌دادند که این فعالیت ها برای آموزش‌ و پرورش ارزشمند است.

وی با اشاره به طرح مدرسه پویا و مدرسه میزبان، اظهار کرد: گسترده‌تر کردن طرح حیاط پویا به مدرسه پویا بدون قیدوبند اجرایی شود لذا سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بایددر تجهیز و ساخت مدارس جدید ملاحظات این طرح ها را مدنظر قرار دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: طرح مدرسه میزبان به شکل پایلوت در مدارسی که امکانات سخت‌افزاری و امکانات ورزشی دارند اجرایی شود.

برنامه درس ملی را از کپسولی فشرده و غیر بهره‌ورانه خارج کنیم

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه از دانش آموزان برگزیده در تمام ساحت‌ها تقدیر و تجلیل صورت بگیرد، اظهار کرد: برنامه درس ملی را از کپسولی فشرده و غیر بهره ورانه خارج کنیم تا مجموعه فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و هنری به برنامه درس ملی پیوند داده شود.

حسینی با اشاره به اختتامیه جشنواره طرح جابربن حیان اظهار کرد: دانش آموزان در این جشنواره دارای آثار دانشی و علمی بودند و دانش‌آموزانی که اختراعاتی داشتند بسیار فنی و دقیق آثار خود را توضیح می‌دادند که این برای آموزش‌ و پرورش ارزشمند است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید