تلاش ایران برای افزایش درآمدهای ارزی نفت

    کد خبر :596710

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه تلاش‌ها برای افزایش درآمدهای ارزی ناشی از صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی در حال گسترش است، گفت: نشانه‌های حرکت به سمت ثبات پدیدار شد.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در اینستاگرام تاکید کرد که امید به بهبود شرایط با توجه به عزمی که در تولیدکنندگان و اخبار واصله از گوشه و کنار کشور در تلاش برای رونق تولید ملی می رسد، به شدت نسبت به ۶ ماه پیش فزونی یافته است.

به گزارش مهر همتی بامداد یکشنبه در این یادداشت خود افزود: در دو تا سه ماه گذشته در پست های اینستاگرامی و مصاحبه هایی که با رسانه ها داشتم، از ثبات نسبی حاکم در بازار ارز و به تبع آن در سایر بازارها یاد کرده و از کاهش تدریجی نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه به عنوان نشانه های حرکت به سمت ثبات یاد کردم.

در این زمینه چند نکته را باید توضیح دهم:

۱. ثبات بازار قطعا به معنای توقف یا کاهش قیمت ها و رفع فشار اقتصادی بر طبقات درآمدی متوسط و پائین جامعه نیست و صرفا شکست فشار حداکثری آمریکا در نیل به اهدافش را نشان می دهد، لذا حمایت از اقشار با درآمد ثابت و پایین بایستی با جدیت پیگیری شود.

۲. در کنار برنامه ریزی های دولت، امید به بهبود شرایط با توجه به عزمی که در تولیدکنندگان و نیز اخبار واصله از گوشه و کنار کشور در تلاش برای رونق تولید ملی می رسد به شدت نسبت به ۶ ماه پیش فزونی یافته است.

۳. تلاش ها برای افزایش درآمدهای ارزی ناشی از صادرات نفت و فرآورده های نفتی و مهمتر از همه صادرات غیرنفتی به روش های مختلف در حال گسترش است.

۴. تلاش کشورهای همراه با تحریم برای فاصله گرفتن از اشتباه خود و از همه مهمتر ارائه برخی از پیشنهادها برای کسب رضایت ایران جهت پذیرش مذاکره، سیگنال های مهمی از پیروزی مردم ایران در صحنه مقاومت اقتصادی و نیز قدرت نمایی اش در منطقه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید