سرمایه‌گذاری در نفت آمریکا از رونق افتاد

    کد خبر :596650

شرکت حفاری «بیکر هیوز» اعلام کرد که شمار دکل‌های حفاری نفت این کشور در هفته گذشته با ۱۶ مورد کاهش به ۷۵۴ دکل رسید که شدیدترین کاهش پس از ماه آوریل امسال است.

برای هفتمین بار طی دو ماه اخیر تعداد دکل‌های حفاری نفت آمریکا کاهش یافت و این پایین‌ترین رقم از ژانویه 2019 تاکنون است. تعداد کل چاه های نفت فعال آمریکا با کاهش ۱۶ حلقه ای به ۷۵۴ رسیده است. این درحالیست که تعداد دکل های حفاری آمریکا در مدت مشابع سال گذشته بالغ بر 860 حلقه بود.

همچنین در ابتدای سال جاری میلادی نیز تعداد حلقه چاه های فعال امریکا برابر با 858 حلقه بود اما با نزولی شدن بلندمدت قیمت نفت، تعداد این حلقه چاه ها نیز سر به کاهش گذاشت که البته شیب این کاهش از دو ماه گذشته تندتر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین،اما چرا تعداد دکل های نفتی امریکا برای تحلیلگران بازار نفت اهمیت دارد؟ از آنجاکه شمار دکل‌های فعال حفاری نفت در آمریکا به عنوان شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده لحاظ می شود، می توان با رصد این شاخص، میزان امیدواری سرمایه‌گذاران نفتی در امریکا به افزایش قیمت را برآورد کرد.

در همین راستا با ورود بیش از حد نفت شیل به بازارهای جهانی، قیمت طلای سیاه به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و امید چندانی به رشد قیمت ها مشاهده نمی شود.

از سوی دیگر با بروز نشانه هایی از شدت پیداکردن ضعف تقاضا در میان کشورهای اصلی مصرف کننده نفت همچون چین بر اثر جنگ تجاری، عقب نشینی رشد اقتصادی در دنیا نیز بر افت قیمت نفت افزوده است.

در نتیجه با قیمت های فعلی تقریبا می توان گفت نفت شیل آمریکا از توجیه اقتصادی و سرمایه گذاری خارج شده است. بازی با عرضه نفت از سوی ترامپ که از ابتدای سال میلادی جاری آغاز شده و هدف آن خارج کردن ایران و برخی کشورهای تولیدکننده نفت از گود رقابت است، به شمشیر دو لبه ای تبدیل شده که بازار نفت آمریکا را نیز نشانه رفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید