زخم پلمب مدارس تهران دوباره سر باز کرد/ تخلیه مدارس تا اول مهر؟

    کد خبر :596300

درحالی که طبق تفاهم‌نامه میان آموزش‌وپرورش و بنیاد شهید به‌نظر می‌رسید مشکل مدارس پلمب‌شده حل شده باشد اما بنیاد شهید آگهی فروش مدارس را چاپ کرده و معتقد است نسبت به تخلیه مدارسی که رأی قطعی دارند تا اول مهر اقدام می‌کند!

تیر امسال ماجرای پلمب دو مدرسه در شهر تهران آن هم به‌فاصله چند ساعت، خبرساز شد؛ مدارسی که جمعیت دانش‌آموزان آنها به بیش از 600 نفر می‌رسد و نکته قابل‌تأمل ماجرا اینکه بنیاد شهید به‌عنوان مالک حقوقی این مدارس، حکم پلمب آنها را از محاکم قضایی دریافت و اقدام به اخراج دانش‌آموزان و کادر مدارس کرده بود!

در کشاکش اختلاف میان بنیاد شهید و آموزش‌وپرورش و پلمب دو مدرسه پایتخت، مسئولان آموزش‌وپرورش از جمله سیدجواد حسینی سرپرست این وزارتخانه و در طرف مقابل حجت‌الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید از برگزاری جلسه مشترک و توافق برای حل مشکل خبر دادند.

جلسه‌ای با حضور سه مسئول برای حل مشکل مدارس پلمب‌شده

این جلسه با موضوع تعیین تکلیف مدارس با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش و انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در دفتر ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار و قرار شد؛ دو طرف حداکثر تا پایان تیر امسال برای انعقاد قرارداد اجاره ساختمان‌های متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران با جلب نظر هیئت سه‌نفره کارشناسی رسمی دادگستری برای مدارس مورد نیاز در استان تهران اقدام کنند.

همچنین به‌منظور پیگیری برای تعیین تکلیف قطعی املاک حداکثر تا اول شهریور، قیمت ساختمان‌های مورد نیاز آموزش‌وپرورش مشخص و مقدمات تأمین اعتبار و پیش‌بینی در لایحه بودجه سال 99 انجام شود یا برای معرفی املاک جهت خرید و تهاتر املاک اقدام شود.

در حالی که براساس این توافق و حتی اعلام انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران مبنی بر آمادگی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران برای کمک به حل مسئله به‌نظر می‌رسید ماجرای پلمب مدارس فعلاً متوقف شده باشد و امسال با پرداخت اجاره از سوی آموزش‌وپرورش به بنیاد شهید طی شود تا سال 99 بودجه لازم برای خرید این مدارس تأمین شود اما هم‌اکنون بنیاد شهید به چاپ آگهی و نصب بنر مقابل مدرسه با عنوان آگهی مزایده فروش املاک اقدام کرده است.

توافقاتی که عملیاتی نشد، نصب آگهی فروش مدارس

در همین رابطه مهدوی مدیر مدرسه شهدای هسته‌ای که پلمب شده است، گفت: روز پنجشنبه آمدند و بنر فروش را مقابل مدرسه نصب کردند در حالی که متن قرارداد با امضاء حجت‌الاسلام شهیدی رییس بنیاد و استاندار تهران صورت گرفته است و مقرر شد این املاک با قیمت آموزشی به آموزش‌وپرورش واگذار شود، حتی کارشناسی برای اجاره هم انجام شده است، هم‌اکنون این سؤال برای ما مطرح است؛ چگونه می‌شود معاون رئیس جمهور و سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با حضور استاندار تهران تفاهم‌نامه‌ای را امضا کنند ولی بعد این تفاهم‌نامه نقض شود؟!

بنیاد شهید: آموزش‌وپرورش به توافق پایبند نبود!

علی امینی معاون حقوقی سازمان اموال و املاک کوثر نیز بیان کرد: درحال حاضر حکم تخلیه دو واحد آموزشی صادر، اجرا و مدارس تخلیه شده است و می‌توانیم این املاک را به‌فروش برسانیم؛ متأسفانه مسائلی که در متن تفاهم‌نامه ذکر شده بود از سوی وزارت آموزش و پرورش عملی نشد و رها شده است.

وی ادامه داد: تیرماه تمام شده و در شهریور هستیم اما هیچ خبری از عملی شدن توافقات از سوی وزارت آموزش‌وپرورش نیست، این املاک 40 سال است در اختیار این وزارت‌خانه است و ما هیچ اجاره‌بهایی دریافت نکرده‌ایم در حالی که این اموال متعلق به جامعه ایثارگری است.

امینی تأکید‌ کرد:‌ به‌علت عدم اجرای مفاد توافق‌نامه در زمان‌های تعیین‌شده از سوی آموزش‌وپرورش سازمان اموال و املاک بنیاد شهید در نظر دارد در اسرع وقت نسبت به اجرای سایر احکام صادره و تخلیه مدارسی که رأی قطعی دارد تا اول مهر اقدام کند.

البته خرداد امسال شورای تأمین اعلام کرد که تحویل دادن این مدارس در تهران به بنیاد شهید باعث ایجاد بحران شده و 8 هزار دانش‌آموز آواره می‌شوند، بنابراین کار باید یک سال به عقب بیفتد، با وجود این باید دید که؛ می‌توان بی‌‌توجه به این رأی نسبت به تخلیه مدارسی که برای آنها حکم گرفته شده است اقدام کرد؟

به گزارش تسنیم، مسئولان آموزش‌وپرورش تا لحظه تدوین این گزارش واکنشی به این ماجرا نداشتند هرچند که طبق برخی اخبار قرار است امروز جلسه مشترکی در همین رابطه میان مسئولان حقوقی این وزارتخانه با مسئولان بنیاد شهید برگزار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید