ترامپ به اقدام تعرفه‌ای چین پاسخ متقابل داد

    کد خبر :596249

رئیس‌جمهوری آمریکا در اقدامی متقابل، ۵۵۰ میلیارد دلار کالای چینی را مشمول افزایش ۵ درصدی تعرفه‌های تجاری کرد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در رشته توئیتی به اقدام چین مبنی بر اعمال تعرفه بر ۷۵ میلیارد دلار کالای آمریکایی، پاسخ داد.

وی در این باره مدعی شد: سال‌ها است که چین و بسیاری از کشورهای دیگر در تجارت، سرقت دارایی و خیلی موارد دیگر، از آمریکا سوءاستفاده می‌کنند. کشور ما سالانه صدها میلیارد دلار به چین می‌بازد و این مسئله تمامی ندارد.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: متاسفانه، دولت‌های گذشته آمریکا به چین اجازه تخطی از تجارت عادلانه و متوازن را که بار بزرگی برای مالیات‌دهندگان آمریکایی است، داده‌اند. به عنوان رئیس‌جمهور، دیگر نمی‌توانم اجازه چنین کاری را بدهم. در راستای دستیابی به تجارت عادلانه، باید این رابطه تجاری ناعادلانه را متوازن کنیم.

ترامپ مدعی شد: چین نباید بر ۷۵ میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی (آن هم با انگیزه‌های سیاسی) تعرفه جدید اعمال می‌کرد. از اول اکتبر، بر ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی که اکنون مشمول تعرفه ۲۵ درصدی هستند؛ ۳۰ درصد تعرفه اعمال خواهد شد.

علاوه بر این، بقیه ۳۰۰ میلیارد دلار کالا و محصولات چینی که از اول سپتامبر مشمول تعرفه ۱۰ درصدی بودند، تعرفه‌ای ۱۵ درصدی به خود خواهند دید.

این در حالی است که تعرفه چین برای کالاهای آمریکایی، ۵ و ۱۰ درصد تعیین شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید