آغاز دور نهم مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر

    کد خبر :596013

نمایندگان آمریکا و طالبان افغانستان از روز گذشته نهمین دور مذاکرات خود در پایتخت قطر را آغاز کرده اند.

دور جدید مذاکرات آمریکا و طالبان در دوحه، با حضور «زلمای خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، آغاز شد.

هدف از این مذاکرات دستیابی به توافقی است که به نیروهای آمریکایی امکان عقب نشینی از افغانستان را بدهد و در مقابل ضمانت‌های امنیتی از طالبان گرفته شود.

یک مسئول آمریکایی عالی‌رتبه آگاه از روند مذاکرات تصریح کرد، این نشست مهم برای دستیابی به جزئیات دقیق در دوحه، پایتخت قطر آغاز شده است. وی گفت، زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا در روند صلح در افغانستان به رهبران برجسته افغان توافق صلح را اعلام می‌کند، سپس اصلاحات نهایی را بر اعلام پایان جنگ در افغانستان اجرایی می‌کند.

نماینده آمریکا در امور افغانستان، به هنگام بازگشت مجدد به قطر نسبت به دستیابی به توافق صلح با طالبان ابراز امیدواری کرده بود.

خلیل‌زاد در توییتی نوشته بود: هفته‌ای سازنده در واشنگتن داشتم. اطلاعات لازم را در خصوص این که کجا ایستاده‌ایم و گام بعدی چیست، در اختیار مدیریت قرار دادم. دوباره در راه بازگشت هستم. ابتدا در دوحه توقف خواهم کرد، جایی که تلاش خواهیم کرد مسائل باقی مانده را حل فصل کنیم. ما آماده‌ایم. باید ببینیم که آیا طالبان هم آماده‌اند.

خلیل‌زاد هفته گذشته پس از پایان دور هشتم مذاکرات بین هیئت آمریکایی و نمایندگان گروه طالبان در قطر گفته بود بر مسائل باقی‌مانده برای دستیابی به یک توافقنامه بالقوه با طالبان متمرکز بود که زمینه خروج مشروط نیروهای آمریکایی را فراهم می‌کند. وی در آن زمان تاکید کرده بود:« پیشرفتی عالی داشته‌ایم.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید