آخرین وضعیت جوی کشور؛

از گرد و خاک در نوار شرقی تا رگبار باران در نیمه جنوبی کشور

    کد خبر :595857

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را در روزهای ابتدایی شهریور ماه پیش‌بینی کرد و از تداوم گرد و خاک در شرق کشور به ویژه زابل خبر داد.

احد وظیفه ، اعلام کرد: با توجه به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در دو روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای نوار جنوبی فارس در مناطقی از جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، مناطقی از هرمزگان و مناطقی از کهگیلویه و بویراحمد رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش بادهای شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه (سوم و چهارم شهریور)، در ساعت بعدازظهر و شب افزایش ابر و بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در پاره‌ای نقاط از شمال غرب رخ خواهد داد. همچنین این شرایط را در روز سه‌شنبه (پنجم شهریور)، علاوه بر بخش‌هایی از مناطق شمال غرب، در سواحل جنوبی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی نیز شاهد خواهیم بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز جمعه اول شهریور ماه، شرق خلیج فارس مواج است، گفت: طی سه روز آینده برای شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، هوای تهران فردا (شنبه دوم شهریور)، صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. همچنین پیش‌بینی می‌شود که دمای تهران در این روز در بالاترین نقطه به ۳۵ درجه سانتیگراد و در پایین‌ترین نقطه به ۲۵ درجه سانتی‌گراد برسد. همچنین پس‌فردا (یکشنبه سوم شهریور) هوای تهران کمی ابری، در بعضی ساعات وزش باد و افزایش ابر خواهیم داشت. بالاترین و پایین‌ترین دمای تهران در این روز ۳۶ و ۲۶ درجه سانتیگراد خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید