دانش آموزان ایرانی 26 مدال مسابقات جهانی ریاضی ویتنام را کسب کردند

    کد خبر :59585

دو تیم دانش آموزی ایران موفق به کسب 26 مدال طلا، نقره و برنز و 21 دیپلم افتخار مسابقات جهانی ریاضی در شهر ‘هوشی مینه’ ویتنام شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، دو تیم دانش آموزی از خانه ریاضی و آموزشگاه راضیه شهریار ایران حاضر در مسابقات جهانی ریاضی ویتنام که روز پنجشنبه پایان یافت موفق به کسب یک مدال طلا، هفت مدال نقره، 18 مدال برنز و21 دیپلم افتخار از این مسابقات جهانی شد.
‘علی عباسی وادقانی’ از گروه خانه ریاضی موفق شد در این مسابقات که دانش آموزان 18 کشور شرکت کردند، تنها مدال طلای ایران را از آن خود کند.
این مسابقات در 12 رده شامل رده صفر تا 11 برگزار شد که پایین ترین رده مربوط به پیش دبستانی ها است که در آن مسائل ساده ریاضی مطرح می شود و در رده های بالاتر مسائل به مراتب مشکل و پیچیده تر و در نهایت در رده یازدهم پیچیده ترین مسائل ریاضی به رقابت گذاشته می شود.
بنابراین گزارش، محمد حسین نجفی، آبتین زمانی، ارشیا ایران دوست، علیرضا مارایا ناجی، ملیکا رضایی، محمدرضا حسینی و ابوالفضل افشار در این رقابت های بین المللی 7 مدال نقره ایران را در مسابقات کسب کردند.
یاسین حاجی بابایی، امیر حسام ابراهیمی، محمد معین لاری، محمد فتاحی، امیر رضا اصلانی، امیر حسین بخشی، محمدعلی احمدی، ایمان یوسف زاده، آرش مویدی، صالح علیزاده، محمد اسدزاده، رضا عبدالعلیان، داریوش مظلومی، شاهرخ شیرازی، علی کبریایی تبری، کیمیا نوروزی، باربد بهیرایی و آرین سلطانی مقدم نیز 18 دانش آموز ایرانی بودند که در این مسابقات به مدال برنز رسیدند.
درمسابقات جهانی ریاضیات در ویتنام که از روز شنبه هفته جاری با شرکت دو تیم دانش آموزی از جمهوری اسلامی ایران در شهر ‘هوشی مینه’ آغاز شد، همچنین 21 نفر از دانش آموزان ایرانی توانستند در رده های مختلف دیپلم افتخار را از آن خود کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید