رفع نواقص نقاهتگاه سگ‌های بدون صاحب کهریزک تا 10 روز دیگر

    کد خبر :595333

سرپرست حوزه‌ مدیریت کنترل جمعیت حیوانات شهری از رفع نواقص نقاهتگاه سگ‌های بدون صاحب کهریزک تا 10 روز آتی خبر داد.

مجید مجیدی سرپرست حوزه‌ مدیریت کنترل جمعیت حیوانات شهری (شرکت ساماندهی) درباره‌ی جلسه پیرامون تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های باقی مانده در مرکز نگهداری سگ‌های بدون صاحب در کهریزک گفت: در جلساتی که در به صورت اضطراری در روزهای 28 و 29 مردادماه با حضور مدیرکل دفتر شهردار تهران و معاون و مسئولین معاونت خدمات شهری برگزار شد، موضوع تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های باقی مانده در مرکز نقاهتگاه سگ‌های ولگرد مورد بررسی، تایید و تصویب قرار گرفت و دستورات لازم صادر شد.

وی ادامه داد: کنترل سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر با تاکید بر زنده‌گیری به واسطه 10 اکیپ به طور روزانه در مناطق حاشیه‌ای شهر و بر اساس مطالبات مردمی و پیام های واصله از سامانه 137 و سایر سیستم ها انجام می شود. روال این است که اکیپ ها با مراجعه و رفتارشناسی سگ‌ها نسبت به صید و انتقال آن‌ها به مرکز نقاهتگاه اقدام می‌کنند تا پس از گندزدایی و حذف انگل‌ها نسبت به عقیم‌سازی و واکسیناسیون این سگ‌ها اقدام شود و پس از مدتی نگهداری بحث رهاسازی سگ‌ها موضوعیت پیدا می‌کند.

مجیدی با توجه به تصمیمات جلسه‌ی روز گذشته به توسعه فضای سبز این نقاهتگاه نیز اشاره کرد و از عدم استفاده‌ پیمانکار تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: از اقدامات تکمیلی که در مرکز نقاهتگاه مورد تایید مدیران قرار گرفت، موضوع افزایش فضای سبز در مجموعه مذکور با 500 اصله درخت چند ساله و ایجاد سایبان برای استراحت سگ‌های بدون صاحب است.

وی افزود: همچنین برای تامین زیرساخت، آسفالت و تامین دسترسی به این مجموعه و نیز توسعه‌ این مرکز در بافت پیرامونی برای آزادسازی سگ‌های عقیم‌شده و واکسینه شده نیز تصمیماتی اتخاذ شد. ضمن اینکه براساس موضوعاتی که مورد بحث قرار گرفت، مقرر شد تا اطلاع ثانوی این فرایند توسط نیروهای شرکت ساماندهی انجام شود و از نیروی پیمانکار استفاده نشود و صرفا با بهره‌گیری از نیروهای داخلی خدمات شهری کار را پیش ببریم.

مجیدی تاکید کرد: از اقدامات میان مدت می‌توان به بهره‌گیری از خدمات مهندسی مشاور در خصوص این طرح اشاره کرد که به طور میان مدت برنامه‌ریزی شد و با انتخاب مشاور و خدمات مشخص شرایط شهر تهران را برای ایجاد مراکزی متفاوت برای نگهداری سگ‌های عقیم‌شده بررسی کرده تا پس از تعیین ظرفیت و نیاز مجموعه بتوانیم همکاری سایر مناطق شهرداری را در اختصاص زمین و ایجاد این مراکز همراه داشته باشیم.

براساس گزارش شهرنوشت، وی همچنین از موعد 10 روزه در گام اول برای رفع نواقص موجود در نقاهتگاه کهریزک سخن به میان آورد و گفت: از دیگر شرایط و نواقصی که مورد توجه قرار گرفت تکمیل 10 روزه‌ اقدامات بهسازی است که شرکت ساماندهی در دست اقدام داشت. هم‌اکنون نیز اقدامات اجرایی در دستور کار قرار دارد و نیروهای خدماتی در این خصوص مشغول به کار شده‌اند تا ظرف 10 روز وضعیت مطلوب‌تری را در این مجموعه شاهد باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید