ایران امسال در 29 رشته در مسابقات جهانی مهارت شرکت می کند

    کد خبر :59530

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: مهارت آموزان جوان ایرانی امسال در 29 رشته فنی و حرفه ای در مسابقات جهانی مهارت شرکت می کنند.

‘سید علی موسوی’ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: هم اکنون برگزیدگان ملی مهارت در اردوی آموزشی هستند و مهرماه امسال به ابوظبی اعزام می شوند.
ایران در مسابقات جهانی برزیل ٢٠١٥ ، در ١٤ رشته شرکت کرد و لیکن امسال در مسابقات بین المللی ابوظبی٢٠١٧ با افزایش ١٥ رشته، در ٢٩ رشته شرکت کننده خواهد داشت.
یادآور می شود،اردوی آماده سازی چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت (ابوظبی – 2017) در 29رشته شامل آجرچینی، کابینت سازی، تاسیسات الکتریکی، اتصالات چوبی، طراحی فضای سبز، لوله کشی و گرمایشی، تبرید و تهویه، کاشیکاری دیوار و کف، تکنولوژی مد، تکنولوژی طراحی گرافیک، جواهرسازی، مدیریت سیستم های تحت شبکه، راهکارهای نرم افزاری برای تجارت، طراحی و توسعه وب، فرز CNC، جوشکاری، آشپزی، شیرینی پزی و قنادی، صافکاری خودرو، تکنولوژی اتومبیل، نقاشی خودرو، کواترونیک، مکاترونیک، رباتیک، تراش CNC، الکترونیک،کنترل صنعتی، ساخت و تولید تیمی و مهندسی مکانیک برگزار می شود.
مسابقات جهانی مهارت بزرگترین رویداد آموزشی حرفه‌ای است که هر دو سال یک بار در کشورهای مختلفی برگزار می‌شود، رقابت‌کنندگان از بیش از ۶۰ کشور در مسابقات شرکت می‌کنند و در رشته‌های مختلفی با استانداردهای جهانی آزمایش می‌شوند.
جوانان مهارت آموز ایرانی در چهل و سومین مسابقات بین المللی مهارت موفق به کسب دو مدال نقره و برنز و 10دیپلم افتخار شدند.
وی در مورد دلیل افزایش رشته ها برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت گفت: با افزایش رشته ها می توانیم فرهنگ مهارت آموزی را در بین جوانان افزایش دهیم.
وی گفت: از جمله رشته هایی که امسال برای اعزام اضافه می شوند طراحی فضای سبز و آشپزی است، چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت در شهر سائو پائولوکشور برزیل برگزار شده بود.
وی اظهار امیدواری کرد،سایه تحریم ها امسال برای شرکت کنندگان ایرانی در مسابقات جهانی مهارت برداشته شود.
وی در خصوص جوایزی که برای مدال آوران از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور،در نظر گرفته شده است گفت:جوایز برگزیدگان مسابقات بین المللی مهارت،سه برابر جوایز مسابقات قبلی است.

**برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای
موسوی، با اشاره به روز ششم مرداد ماه که روز ملی مهارت نامگذاری شده است، گفت: مهمترین برنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای عرضه محور کردن آموزش های مهارت است به طوری که صاحبان مشاغل سفارش آموزشی به ما بدهند و ما طبق خواسته آنها آموزش را انجام دهیم.
معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور همچنین بیان داشت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی یکی دیگر از برنامه های سازمان است به طوری که بتوانیم با شیب ملایم آموزش های مهارت را به این بخش واگذار کنیم.
وی هدف از سپردن آموزش های مهارت به بخش خصوصی را کاهش تصدی گری دولت عنوان کرد و گفت: دولت نمی تواند در همه مشاغل ورود و فناوری های خود را به روز کند اما این مهم از عهده بخش خصوصی بر می آید.

**طرح کارورزی
موسوی با حمایت از طرح کارورزی گفت:فارغ التحصیلان دانشگاهی اطلاعات کاملی نسبت به این طرح ندارند. کارورزی مدلی است که خیلی از کشورها در حال پیاده سازی آن هستند.
وی با یادآوری اینکه من خود فارغ التحصیل دانشگاه بودم اما آنچه در دانشگاه آموختم با موضوع هایی که در محیط کار آموختم فاصله زیادی داشت بیان کرد: طرح کارورزی طرحی نیست که فرد بخواهد با استفاده از آن شاغل شود.کارورزی فرد را توانمند می کند تا بتواند شغلی را بپذیرد،فرد می تواند استخدام شود و یا برای خودش کسب و کاری را ایجاد کند.در برخی شرایط هم فرد در محیط کاری که فعالیت می کند می تواند دوباره به کار گرفته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید