آخرین وضعیت نخستین وعده شهردار/لیست کارگاه های جمع آوری شده مترو

    کد خبر :595215

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران وحومه (مترو) گفت: کارگاه های مترویی که فعالیت هایشان به اتمام رسیده باشد جمع آوری می شود.

تصرف بخشی از معابر پایتخت توسط کارگاه های عمرانی رویه ای معمول در شهر تهران است. این که ماه ها پیاده رویی در اشغال یک پروژه ساختمانی باشد.

زمانی پروژه نیمه کاره رها می شد و سال ها شهروندان از بخشی از فضای شهر محروم می شدند. آزاد سازی فضاهای شهری به نفع شهروندان اولین وعده ای بود که شهردار تهران داد. از زمانی که رای اعتماد پارلمان محلی تهران را به دست آورد و در جمع خبرنگاران حاضر شد تا نخستین روزی که پا به اتاق شهردار در خیابان بهشت گذاشت.

جمع آوری کارگاه عمرانی میدان هفت تیراولین گام برای حذف کارگاه های اضافه بود. پس از آن معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تهران اعلام کرد ۳۱ هزار و ۴۲۹ متر مربع از فضای کارگاه های عمرانی سطح شهر آزادسازی شده و اعلام کرد این کارگاه ها که پس از ساماندهی به فضای سبز تبدیل می شود.

به گفته رستمی در مرحله نخست ساماندهی و آزادسازی کارگاه های عمرانی در شهر تهران ۷۸ هزار و ۵۷۱ متر مربع آزاد سازی خواهد شد. ۲۲ هزار و ۲۰۵ مترمربع از این کارگاه های عمرانی مربوط به سازمان ها و شرکت های شهرداری پایتخت، ۸ هزار و ۵۴ متر مربع مربوط به کارگاه های مترو و یکهزار و ۱۷۰ مترمربع کارگاه های مناطق ۲۲گانه شهر تهران است.

پس از گزارش ابتدایی از تلاش برای تحقق اولین وعده شهردار دیگر خبری از آزاد سازی کارگاه ها عمرانی به شهروندان داده نشد. گفته می شد برخی از پیمانکاران برای نقد کردن طلب هایشان از مترو در برابر جمع آوری کارگاه ها مقاومت می کردند و کارگاه ها مترو رو به عنوان گروی طلب هایشان حفظ کرده اند.

علی امام مدیرعامل متروی تهران این موضوع را تایید نمی کند وبه مهر می گوید : هر بخش از مترو که فعالیت های عمرانی اش به پایان رسیده و دیگر نیاز به کارگاه نداشته باشد، جمع آوری و به شهرداری منطقه تحویل می شود.

او ادامه می دهد : در بخش میانی و شمالی خط ۶ مترو طی دو سال گذشته به دلیل نبود اعتبارات لازم فعالیت های عمرانی قابل توجهی نداشت اما با تامین اعتبار از طریق اوراق مشارکت که مجوز آن گرفته شده است کارگاه ها فعال شده اند.

امام به کارگاه متروی پارک لاله اشاره می کند و می گوید : این کارگاه مدتی غیر فعال بود که طی ماه های اخیر فعال شده است.

مدیرعامل مترو تاکید کرد: کارگاه های مترویی که فعالیت هایشان به اتمام رسیده است جمع آوری شده است، کارگاه هایی که امکان داشت کوچک سازی شده و کارگاه هایی که بخشی از فعالیت های عمرانی شان مانده نیز همچنان پا برجا هستند. به طور مثال بخشی از کارگاه های خط ۳ کوچک سازی شده اند.

امام با اشاره به کارگاههای جمع آوری شده در خط شش در ماههای اخیر گفت : کارگاه آریافر(منطقه۲)، کارگاه هیئت(منطقه۶)، میدان هفت تیر(منطقه۶)کارگاه های جمع آوری شده در خط ۶ است.

همچنین کارگاه هایی که امکان کوچک سازی داشته و بخشی از کارگاه تحویل شهرداری شده نیز می توان به کارگاه شهدا جلوی اداره برق(منطقه۱۲)، کارگاه سرسبز S۶(منطقه۲)، ایستگاه دولت آباد (منطقه۲۰)، ورودی جنوبی Y۶(منطقه۵)، میدان الغدیر(منطقه۵)، ورودی جنوبی W۶جنب اترک(منطقه۵) و زمین ستادفرمان امام U۶(منطقه۵)اشاره کرد. زمین با مالکیت خصوصی U۶(منطقه۵)، رمپ ورودی اشرفی (منطقه۵)نیز آماده واگذاری است.

وی یادآوری می کند : در خط هفت نیز در ماههای اخیر بخشهایی از کارگاههای میدان صنعت، تربیت مدرس، رودکی، بریانک، محمدیه، مهدیه و قلمستان تحویل شده اند. در خط سه نیز دو کارگاه حسین‌آباد و آیت‌اله‌سعیدی در یکماه اخیر تخلیه و تحویل شده‌اند.

به گزارش مهر، گام دوم تبدیل زمین های آزاد شده به فضای سبز عمومی است. محمد علی مختاری، مدیرعامل سازمان پارک هاو فضای سبز تهران در این رابطه به مهر می گوید : بر اساس دستور شهردار تهران هر فضای کارگاه هایی که جمع آوری شود به فضای سبز تبدیل خواهد شد، در میدان هفت تیر این اتفاق افتاد، در میدان فتح نیز کارگاه جمع آوری شده به بوستان تبدیل شد و این رویه همچنان در شهرداری ادامه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید