رشد ۳۱۰۰ واحدی شاخص کل در معاملات تالار شیشه‌ای

    کد خبر :595210

شاخص بورس تهران امروز با افزایش ۳۱۸۶ واحدی به کانال ۲۶۶ هزار واحد وارد شد.

به گزارش بازتاب به نقل از بازار سرمایه، شاخص بورس تهران امروز با افزایش ۳۱۸۶ واحدی به کانال ۲۶۶ هزار واحد وارد شد. شاخص هم وزن نیز با ۱۶۵۹ واحد افزایش به رقم ۷۲ هزار و ۱۲۵ واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال ۱۹۳ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۵۴۱ هزار و ۴۰۵ واحد را ثبت کرد. همچنین آیفکس با افزایش ۴۴۴ واحدی به عدد سه هزار و ۵۷۹ واحد رسید.

امروز با دست به دست شدن ۳ میلیارد و ۱۳۸ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۳۳۰ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۱۱۴۴ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای فارس، همراه و شبندر به ترتیب با ۳۱۶، ۱۹۶ و ۱۴۳ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای کگل، ونوین و سیمرغ به ترتیب با ۷۸، ۵۵ و ۱۲ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز وتجارت، خساپا، ثنوسا، فولاد و خودرو پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، خودرو برترین گروه صنعت بود و صنایع شیمیایی و فلزات اساسی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

تدپیکس در آخرین روز کاری مرداد ۳۱۸۶ واحد افزایش داشت و با ثبت رکورد جدید به کانال ۲۶۶ هزار واحد وارد شد و این رکورد جدید در حالی به ثیت رسید که بورس تهران شاهد افزایش تقاضا در اکثر نمادها بود. اخبار مربوط به افزایش سرمایه، سیگنال های جهانی و احتمال انتشار گزارش های مثبت فروش شرکت ها مهمترین عوامل رشد شاخص در آخرین روز کاری مرداد بود و به گفته کارشناسان روند صعودی شاخص ادامه دار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید