هشدار اتحادیه اروپا به ترکیه درباره کنار گذاشتن شهرداران ۳ شهر کردنشین

    کد خبر :594696

اتحادیه اروپا به ترکیه هشدار داد: اقدام اخیرش در برکناری شهرداران سه شهر در جنوب شرق این کشور باعث زیر سوال رفتن موضوع احترام دولت آنکارا به نتایج انتخابات دموکراتیک این کشور می‌شود.

به گزارش بازتاب، به نوشته پایگاه نیوز، سرویس خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدام اخیر مقام‌های ترکیه در عوض کردن شهرداران سه شهر در جنوب شرق این کشور باعث نگرانی جدی است چرا که احترام به نتایج یک انتخابات دموکراتیک را زیر سوال می‌برد.

اتحادیه اروپا همچنین به موجب این بیانیه از ترکیه خواست تدابیری را در راستای اجتناب از نقش کارکرد دموکراسی داخلی این کشور در پیش بگیرد.

در این بیانیه آمده است، جایگزین کردن این سه شهردار با فرمانداران باعث نگرانی جدی است و نتایج انتخابات دموکراتیک ۳۱ مارس ترکیه و احترام ترکیه به این نتایج را زیر سوال می‌برد. این روند کنار گذاشتن و بازداشت سیاستمداران داخلی و انتصاب معتمدان به جای آنها باعث محروم شدن رای دهندگان ترکیه از نمایندگان سیاسی خود در سطح محلی و ریسک جدی آسیب دیدن دموکراسی محلی در ترکیه می‌شود.

پیشتر گزارش شد که مقام‌های ترکیه سه شهردار حامی کردها را در سه شهر جنوب شرق این کشور شامل شهرهای دیاربکر، وان و مروین به دنبال انجام شدن یک سری تحقیقات مرتبط با تروریسم کنار گذاشته‌اند. مقام‌های ترکیه در ادامه این سه شهردار را متهم به جرایم مختلف اعم از عضویت در یک سازمان تروریستی و اشاعه تبلیغات یک گروه تروریستی کردند.

مقام‌های ترکیه اعلام کرده بودند که این سه شهردار در راستای سلامت تحقیقات به صورت موقت به عنوان یک اقدام احتیاطی از سمت‌هایشان کنار گذاشته شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید