انتشار اسامی مهمترین سرکرده‌های داعش که هنوز با بغدادی مانده‌اند

    کد خبر :594693

یک کارشناس امور گروه‌های تندرو امروز (سه‌شنبه) اسامی و پست‌های رهبران برجسته‌ای که هنوز در کنار ابوبکر بغدادی باقی‌ مانده‌اند، فاش کرد. وزارت دفاع عراق نیز از هلاکت یکی از سرکرده‌های داعش و از نزدیکان ابوبکر بغدادی، سرکرده اصلی این گروه تروریستی در شهرستان “هیت” واقع در الانبار در غرب این کشور خبر داد.

فاضل ابو رغیف، کارشناس امور گروه‌های تندرو به روسیا الیوم گفت: کسانی که با ابوبکر بغدادی سرکرده داعش باقی مانده‌اند حجی فالح القرغولی والی شرعی کنونی داعش، عبدالله قرداش و ابو مسلم العیثاوی والی سابق الانبار و مسؤول کنونی کمیته ناظر بر انتصاب والیان و مقامات مناطق مختلف تحت کنترل این تشکیلات هستند.

وی افزود، از سرکردگان دیگری که همچنین با او مانده‌اند ابو احمد الراوی و رشدی الجبوری با کنیه عمر البغدادی است.

ابو رغیف خاطرنشان کرد: رشد الجبوری در حال حاضر والی کرکوک است و قبلا والی منطقه الکرخ در بغداد بود.

به گزارش ایسنا،وی تصریح کرد: البغدادی کاملا کمبود نزدیکانش را به دلیل دشواری تماس با آنها احساس می‌کند.

این در حالی است که وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای اطلاعات نظامی لشکر هفتم ارتش با همکاری هنگ یکم تیپ ۲۹ پیاده‌نظام موفق شدند با انجام یک عملیات اطلاعاتی منحصر بفرد، برنامه‌ریزی دقیق و با کمینی مستحکم یکی از برجسته‌ترین تروریست‌ها را در شهرستان “هیت” واقع در الانبار در غرب این کشور به هلاکت برسانند.

در این بیانیه همچنین آمده است: این تروریست قبل از آزادسازی شهرستان هیت در سمت سرکرده نظامی این منطقه مشغول به کار بود و وی یکی از نزدیکان ابوبکر بغدادی و پدر تعدادی از تروریست‌ها بود که یکی از فرزندانش توسط سرویس امنیتی عراق کشته شد و فرزند دیگرش خودش را در یک عملیات انتحاری منفجر کرد و فرزند دیگر وی نیز پس از زخمی شدنش در یکی از جنگ‌ها برای آزادسازی به خارج از عراق فرار کرد.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که این تروریست تعدادی از خانواده‌ها و نیروهای دستگاه امنیتی در شهرستان هیت را مجبور به توبه و خلع سلاح کرده بود و جوانان را نیز به زور به استخدام این گروه تروریستی در می‌آورد وبه موجب احکام ماده چهارم مبارزه با تروریسم یکی از مهمترین مظنونان تحت تعقیب محسوب می‌شد.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت کشور عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دفتر مبارزه با جنایت‌های “تلعفر” با تکیه بر داده‌های اطلاعاتی دقیق دو تن از نیروهای گروه تروریستی داعش را بازداشت کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: این دو تروریست در آنچه “دفتر سربازگیری عناصر گروهک‌های داعش” نامیده می‌شد، مشغول به کار بودند و این دو داعشی در روستای “الجغیفی” از توابع شهرستان “البعاج” در غرب شهر موصل بازداشت شدند.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی در استان “الانبار” عراق که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور موفق شدند یکی از برجسته‌ترین سرکرده‌های داعش در کمین غربی این استان را بازداشت کنند.

این منبع امنیتی همچنین اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراق موفق شدند که در منطقه “بئر مراسمة” در نزدیکی نوار مرزی مشترک با سوریه یکی از برجسته‌ترین سرکرده‌های گروه تروریستی داعش به نام “الغسانی” را بازداشت کنند.

این منبع افزود: نیروهای امنیتی تمامی راه‌های منتهی به “بئر المراسمة” را بسته و کمین کرده بودند در حالی که وی بدون درگیری مسلحانه و با پوشش زنانه بازداشت شد و به منظور تحقیق و بازجویی از وی به یکی از مراکز امنیتی منتقل شد.

از سوی دیگر، اداره اطلاعات نظامی عراق در بیانیه‌ای از انهدام یک گروهک تروریستی و خنثی‌سازی برنامه‌ریزی آنها جهت هدف قرار دادن شهروندان در استان الانبار خبر داد.

در این بیانیه همچنین آمده است که طبق اطلاعات دقیق، پیگیری بی‌وقفه و کمین مستحکم گشتی‌های سازمان اطلاعات عراق موفق شدند این گروهک تروریستی که در دو منطقه “الرمادی” و “الکرمه” در الانبار فعال بودند را منهدم و پنج تن از سرکرده‌های اصلی این گروهک تروریستی که براساس احکام ماده چهارم قانون مبارزه با تروریسم تحت تعقیب بودند را بازداشت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید