تقاضای سرمایه‌گذاری خارجی کاهش نیافت

    کد خبر :594620

رئیس انجمن سرمایه‌گذاری‌های خارجی و ایرانی با بیان اینکه تقاضای سرمایه‌گذاری خارجی در سال جاری کاهش نیافته است، گفت: تقاضای سرمایه‌گذاری خارجی سه ماهه ابتدای امسال نسبت به سه ماهه سال گذشته کاهش نیافته است.

به گزارش بازتاب به نقل از فارس، حسین سلیمی در مورد وضعیت تقاضای سرمایه گذاری خارجی گفت: تقاضای سرمایه‌گذاری خارجی سه ماهه ابتدای امسال نسبت به سه ماهه سال گذشته کاهش نیافته است.

رئیس انجمن سرمایه‌گذاری‌های خارجی و ایرانی افزود: اما این تقاضاها در حد صدور مجوز است و با توجه به مشکلاتی که در نقل و انتقالات مالی وجود دارد چندان خوشبین به عملیاتی شدن این سرمایه‌گذاری‌ها نیستیم.

وی بیان داشت: از ابتدای فروردین تا آخر تیرماه 98 مجوز حدود 2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی صادر شده اما هنوز مشخص نیست که چه میزان از این درخواست‌ها عملیاتی می‌شود.

سلیمی با بیان اینکه تقاضا برای سرمایه‌گذاری‌ در بخش تولید انرژی خورشیدی معمولا عملیاتی می‌شود ، گفت: اما این سرمایه‌گذاری‌های معمولا در ارقام کوچک 50 یا 100 میلیون دلار است.

وی با بیان اینکه متقاضیان درخواست سرمایه‌گذاری خود را ارائه و مجوز آن را هم دریافت می‌کنند، گفت: اما در نهایت متقاضیان سرمایه‌گذاری منتظر می‌مانند تا وضعیت ایران به لحاظ تحریم‌ها را رصد کنند.

رئیس انجمن سرمایه‌گذاری مشترک ایرانی و خارجی بیان داشت: در مجموع برای اینکه نتایج تقاضاهای سرمایه‌گذاری خارجی مشخص شود باید تا پایان شهریور صبر کرد زیرا مجوزها تا 6 ماه اعتبار دارد و افرادی که قصد سرمایه‌گذاری داشته‌ باشند تا پایان شهریور قطعا اقدامات لازم را انجام می‌دهند. البته ممکن است برخی متقاضایان درخواست تمدید مجوز را داشته باشند که این مجوزها تا 6 ماه دیگر هم قابل تمدید است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید