تلاش‌ ده‌ها امدادگر برای نجات غارنوردان محبوس در کوه‌های لهستان

  • حوادث
  • سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۵۵
    کد خبر :594430

مقامات لهستان از تلاش بیش از ۲۴ امدادگر برای نجات دو غارنوردی خبر داده‌اند که در غاری واقع در کوه‌هایتاترا“ی این کشور گرفتار شده‌اند.

روز شنبه به دنبال وقوع سیلابی در این منطقه کوهستانی مسیر باریک دهانه این غار دچار سیل‌گرفتگی و مسیر خروج این دو غارنورد مسدود شده است.

همسفران این دو غارنورد حبس شدن این دو نفر را به سرویس امداد و نجات لهستان اطلاع دادند و بلافاصله مامورانی برای نجات آن‌ها به منطقه اعزام شدند.

یک نماینده سرویس امداد و نجات لهستان اعلام کرده است که هنوز امکان برقراری تماس با این دو غارنورد وجود ندارد و به دلیل طولانی شدن مدت زمانی که این دو نفر در شرایط بسیار نامساعد قرار گرفته‌اند، نگرانی‌ها رو به افزایش است.

امدادگران در حال آماده‌سازی استفاده از مواد منفجره برای باز کردن مسیری برای دستیابی به این دو نفر هستند اما این روند به کندی پیش می‌رود. گفته می‌شود تنها راه رسیدن به این دو غارنورد انجام یک عملیات پیچیده به کمک مواد منفجره است. مدت زمان انجام چنین عملیاتی چندین روز و حتی چند هفته تخمین زده شده است.

با توجه به پیچیدگی عملیات نجات، امدادگرانی از کشور اسلواکی نیز پشتیبانی این عملیات را بر عهده گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، شرایط عملیات امداد و نجات به‌ویژه به دلیل جاری شدن سیل بسیار دشوار است که می‌تواند جان امدادگران را نیز به خطر اندازد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید