بحرین به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس می پیوندد

    کد خبر :594360

ستاد تروریستی ارتش آمریکا اعلام کرد بحرین به ائتلاف دریایی این کشور که با هدف ادعایی حراست از عبور و مرور کشتی ها در آبهای خلیج فارس راه اندازی شده است، می پیوندد.

به گزارش بازتاب به نقل از میدل ایست آی، همزمان با تشدید تنشها میان تهران- واشنگتن در منطقه خاورمیانه، ستاد تروریستی ارتش آمریکا در خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی (سنتکام) روز دوشنبه اعلام کرد که کشور بحرین به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا در آبهای خلیج فارس می پیوندد.

ژنرال «کنث اف. مک کنزی» در بیانیه ای اعلام کرد که دولت بحرین با پیوستن به طرح بین المللی امنیت دریایی (IMSC) موافقت کرده است.

مک کنزی در ادامه سخنان خود «رهبری و پشتیبانی» بحرین از این ابتکارعمل آمریکا را ستود و گفت: «تهدیدات علیه جریان آزاد تجارت یک مسئله بین المللی است که نیازمند یک راه حل بین المللی می باشد و ما خوشحالیم که پادشاهی بحرین بخشی از آن راه حل خواهد بود».

هنوز معلوم نیست که دولت بحرین چه مقدورات و امکاناتی را در اختیار این ائتلاف دریایی قرار خواهد داد.

گفتنی است که از زمان اعلام این طرح در اوایل ماه ژوئیه از سوی ژنرال «جوزف دانفورد»، مقامات واشنگتن بسیار کوشیدند تا ایده تشکیل یک تیم گشت زنی مشترک در آبهای خلیج فارس را به متحدان و شرکای آمریکا بفروشند. اما در مقابل شمار زیادی از رهبران کشورهای اروپایی نسبت به این طرح ابراز بدبینی کرده و معتقدند که این گشت زنی ها تنها ممکن است تنشهای کنونی در منطقه را تشدید نماید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید