2 نمایش جدید عروسکی کودک به صحنه می‌آید

    کد خبر :594287

یک کارگردان تئاتر کودک و نوجوان از آماده سازی دو نمایش ویژه خردسالان خبر داد و گفت: «یک روز و دو فصل» و «هدیه کوچولو» به زودی روی صحنه می‌روند.

«رامین کهن» کارگردان تئاتر کودک و نوجوان ضمن بیان این مطلب،  عنوان کرد: دو نمایش «یک روز و دو فصل» و «هدیه کوچولو» تولید کمپانی تئاتر سایه در حال آماده شدن برای اجرای عموم در سالن گلستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

وی در ادامه افزود: این دو نمایش که پیشتر در دو دوره پی در پی، بیست و سوم و بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، نمایش برگزیده داوران در بخش‌های نویسندگی، موسیقی و کارگردانی شده بود، قرار است در غالب یک سانس بازتولید و در پاییز 98 به مدت 45 شب اجرا شود.

کهن اظهار داشت: این دو نمایش اردیبهشت ماه امسال در تماشاخانه هامون شهر رشت به مدت سه شب اجرا شد که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و در حال حاضر با طراحی و شکلی جدید در حال بازتولید است تا بتواند میزبان کودکان 3 تا 7 سال تهرانی شود.

وی درباره مضمون نمایش‌ها گفت: «یک روز و دو فصل» تغییر فصل‌های سال، برگرفته از قصه قدیمی ننه سرما و عمو نوروز است و مضمون نمایش «هدیه کوچولو» سفر موجودی به نام کوچولو برای یافتن بهترین هدیه تولد برای مادرش است.

وی همچنین یادآور شد: نویسندگان «نمایش یک روز و دو فصل» نوشین سیفی و نویسنده «هدیه کوچولو» رامین کهن هستند. بازی دهندگان عروسک در این اجرا علی باروتی، معصومه آرواز و امیر عباسیان‌اند.

به گزارش فارس، موسیقی این نمایش توسط امین پروین ساخته و اجرا شده است. عروسک نمایش هدیه کوچولو توسط منیر مولوی زاده طراحی و ساخته شده است. طراحی و ساخت عروسک‌های نمایش یک روز و دو فصل را پرستو آریا کیا و رامین کهن انجام داده‌اند. طراحان صحنه، لباس بازی‌دهندگان و فضاسازی لابی را هانیه زحمتکش و الهه میرزایی از گروه خنده های باران بر عهده دارند.

لباس عروسک های نمایش یک روز و دو فصل را نسرین خرمی طراحی و دوخته است. طراحی پوستر و بروشور این اجرا نیز بر عهده پرناز کریمی است. عکاسی، ساخت تیزر و کلیپ های تبلیغاتی را نیز محمد سالار گلی و محمد شه روش انجام می‌دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید