«عمر البشیر» به دریافت رشوه از «بن سلمان» اعتراف کرد

    کد خبر :594286

رئیس‌جمهور معزول سودان در اولین جلسه دادگاه خود اعتراف کرد که مبلغ 25 میلیون دلار از «محمد بن سلمان» دریافت کرده است.

«عمر البشیر» رئیس‌جمهور عزل شده سودان امروز (دوشنبه) در اولین جلسه دادگاه خود به اتهام «کسب مال حرام»، «فساد» و «دریافت هدایای خارج از قانون» در میان تدابیر شدید امنیتی حاضر شد.

به نوشته خبرگزاری روسیا الیوم، او در دفتر بازپرسی به دریافت مبالغ کلان از امارات و عربستان اعتراف کرد اما مدعی شد که همه آنها صرف امور خیریه شده است.

او اعتراف کرد که «خلیفه بن زاید» حاکم امارات یک میلیون دلار در درون پاکت به او داده اما او یادش نمی‌آید که کجا و چگونه آن را هزینه کرده است یا به چه کسی داده است. عمر البشیر همچنین مدعی شد که مبالغ دریافتی بعنوان هدیه را صرف امور خیریه کرده است اما هیچ سندی دال بر این موضوع یا جدول هزینه‌ها در دست نیست.

رئیس‌جمهور سابق سودان در خصوص مبالغی که در خانه وی پیدا شده است نیز گفت که این پول‌ها ارتباطی به حکومت ندارد و بخشی از آن به مبلع ۲۵ میلیون دلار را «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی به مدیر دفتر «عمر البشیر» داده بود.

خبرگزاری فرانس پرس، مبلغی که عمر البشیر به دریافت آن از ولی‌عهد سعودی اعتراف کرده را ۹۰ میلیون دلار ذکر کرده است.

به گزارش فارس،او در ادامه اعترافات خود گفت: دارایی‌های من عبارت است از یک خانه و مزرعه در محله «کافوری» و یک آپارتمان است اما همسرم نیز یک قطعه زمین در کافوری دارد. همه مبالغی که در اختیارم بوده به «عبدالرحیم دقلو» برادر معاون رئیس شورای نظامی تحویل داده‌ام.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید