ظریف: برای پایان دادن به فشار اقتصادی آمریکا اقدام نظامی نمی‌کنیم

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ۱۷:۰۳
    کد خبر :594280

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران همواره رویکردی دفاعی داشته است، گفت ایرانی‌ها در عین حال همیشه با قدرت به متجاوزان پاسخ داده‌اند.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه‌ای که امروز (دوشنبه) منتشر شد، گفت در طول تاریخ همواره به دفاع از خود پرداخته و به متجاوزان درس‌های خوبی داده است.

ظریف در مصاحبه‌ای که در تهران با شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی» انجام شده، در پاسخ به این سؤال که آیا ایران برای پایان دادن به فشار اقتصادی آمریکا به اهرم نظامی متوسل می‌شود، گفت: «این کار را نخواهیم کرد. در طول ۲۵۰ سال گذشته ما هرگز چنین کاری نکرده‌ایم. ما از خود دفاع کرده‌ایم و به کسانی که به کشور ما تجاوز کرده‌اند، درس‌های خوبی داده‌ایم.»

وی سپس در پاسخ به این سؤال که آیا دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در صورت شکست راهبرد فشار حداکثری، گزینه نظامی را در دستور کار قرار می‌دهد، گفت: «این همواره جزء اصول دولت‌های ایالات متحده بوده است که بگوید “همه گزینه‌ها روی میز است”. اما فکر می‌کنم این برخلاف آن چیزی باشد که همه ما در منشور سازمان ملل متحد پذیرفته‌ایم، که می‌گوید توسل به نیروی نظامی غیرقانونی است. تهدید به توسل به نیروی نظامی هم غیرقانونی است.»

به گزارش فارس،«لستر هولت» خبرنگار ان‌بی‌سی که به تهران آمده، در بخشی از گزارش خود عنوان می‌کند که با «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران نیز گفت‌وگو کرده است. به گفته هولت، مقام‌های ایرانی در گفت‌وگو با وی، در جریان بودن هرگونه مذاکره پشت پرده با آمریکا را رد کرده‌اند.

هولت در بخش دیگری از گزارش خود در ادعایی عجیب به برخی اسکلت ساختمان‌های در حال ساخت در تهران اشاره کرده و مدعی می‌شود که ایرانی‌ها برای تکمیل پروژه‌های ساختمانی پول ندارند. وی البته با اشاره به واردات اقلام مختلف از طریق بازارهای غیررسمی، می‌گوید ایرانی‌ها اعتقاد دارند که می‌تواند فشار تحریم‌های آمریکا را از سر بگذرانند.

قرار است مشروح این مصاحبه و گزارش امشب از شبکه ان‌بی‌سی پخش شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید