مشکلات استفاده از خودروهای استیجاری اورژانس اجتماعی در برخی استانها

    کد خبر :594044

رییس سازمان بهزیستی کشور از مطرح شدن طرح جامع ارتقاء و توسعه سازمان اورژانس اجتماعی کشور خبر داد.

وحید قبادی دانا در همایش تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی با بیان این‌که اورژانس اجتماعی برنامه مهمی است که در کشور در حال اجراست، گفت: از زمانی که فعالیت خود را آغاز کردم با مشکلات اورژانس اجتماعی آشنا شدم و با توجه به این‌که سازمان بهزیستی براساس برنامه ششم توسعه متولی سلامت اجتماعی است تلاش کردم تا به مشکلات این بخش رسیدگی کنم. سازمان بهزیستی کشور ۲۲ هزار نفر پرسنل شاغل دارد که ۴۵۰۰ نفر پرسنل در بخش اورژانس اجتماعی مشغول فعالیت هستند.

نیروهای اورژانس اجتماعی خریدخدمتی هستند

وی با بیان این‌که نحوه‌ به خدمت‌گیری این افراد «خرید خدمت» است، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ما در سال جاری پرداخت حقوق پرسنل اورژانس اجتماعی است و در واقع با کسری بودجه در این بخش مواجه هستیم، چرا که اعتبارات برای پرداخت حقوق براساس سال ۱۳۹۷ در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این‌که اورژانس اجتماعی به شکل پایلوت در سال ۱۳۷۸ کار خود را آغاز کرد، تصریح کرد: در سال ۱۳۸۰ با تاسیس اورژانس اجتماعی در مراکز استان‌ها این سازمان فراگیر شد و در سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۷ نیز خودروهای متحدالشکل اورژانس اجتماعی راه‌اندازی شده و در نهایت در سال ۱۳۹۵ به سیستم جی پی اس برای رهیابی مجهز شدند.
استفاده از خودروهای استیجاری بدلیل نبودن خودروی اورژانس اجتماعی در برخی استانها

قبادی دانا با بیان این‌که در حال حاضر در ۱۵۰ شهر کشور و در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر اورژانس اجتماعی دائر شده است، توضیح داد: با این وجود در برخی استان‌ها با نبود خودروی اورژانس اجتماعی روبه‌رو هستیم و گاهی کارشناسان از خودروهای متفرقه استیجاری استفاده می‌کنند که این موضوع در کنار کمبود نیروی انسانی مشکلات متعددی ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر این‌که نسبت به این موضوعات و مشکلات واقف هستیم، از پیگیری‌های سازمان بهزیستی برای حل این مشکلات خبر داد و گفت: به همین منظور جلسات متعددی با سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور برگزار کردیم تا موضوع استخدام نیروهای اورژانس اجتماعی و ارتقاء و توسعه آن پیگیری شود. امیدوارم بتوانیم در این بخش گام‌هایی را برداریم.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: طرح جامع ارتقاء و توسعه اجتماعی به زودی در هیات وزیران مطرح می‌شود تا با تصویب آن مانند فوریت‌های پزشکی گام‌هایی ارزشمند برداریم.

به گزارش ایسنا،قبادی دانا با بیان این‌که سیستم ثبت اطلاعات در سامانه اورژانس اجتماعی هنوز به شکل دستی و کاغذی انجام می‌شود، اظهار کرد: نیاز است تا از نرم‌افزارهای مناسب در این خصوص استفاده شود. در حال حاضر شماره تلفن ۱۲۳ به شکل ۲۴ ساعته در استان تهران پاسخگو است و در سطح شهرستان‌ها نیز بعد از ساعت اداری بر روی مراکز استان‌ها دایورت می‌شود تا به شکل آنکال به تماس‌ها پاسخ داده شود، اما نباید فراموش کرد که پیش از این پوشش ۲۴ ساعته در این خصوص وجود نداشت و این به آن معنا بود که هرکسی نیاز به خدمت روانی و اجتماعی داشت، باید منتظر ساعات اداری باقی می‌ماند، اما با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر ۳۵۸ مرکز در کشور راه‌اندازی شده است. این مرکز امکانات کمی دارند اما با خرج نیروی انسانی و توان فرد فرد کارشناسان اورژانس اجتماعی کار می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید