هیچ فردی حق ندارد سینمای ایران را دوپارچه کند

    کد خبر :59404

مراسم تشییع پیکر حبیب‌الله کاسه‌ساز با حضور اهالی سینما در خانه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم تشییع پیکر حبیب الله کاسه ساز با حضور چشمگیر اهالی سینما،مقامات کشور و لشگری ،اهالی رسانه ،در خانه سینما شماره دو برگزارشد .

کاسه‌ساز در عرصه تولید، علی حاتمی سینمای ایران بود

ناصر شفق تهیه کننده سینما و از دوستان مرحوم کاسه‌ساز در این مراسم گفت: حبیب یک پارچه گل بود. اولین بار در سال ۵۹ و درکردستان با او آشنا شدم. خیلی سخت است حبیب شدن. در عرصه تولید حبیب، علی حاتمی سینمای ایران بود.

او ادامه داد: اگر حبیب نبود، بسیاری از فیلم‌های دفاع مقدس تولید نمی شد. اگرحبیب نبود من نمی‌توانستم فیلمی بسازم. حبیب خیلی مظلوم و آرام بود. هر فیلمسازی که با حبیب کار کرده است تحت تاثیر اخلاق خوب او قرار گرفته بود. تمامی خانواده کاسه‌ساز انسانهای شریفی هستند. از همه کسانی که در این مراسم حضور پیدا کردند تشکر می‌کنم که برای حبیب سینمای ایران آمدند و حامی بودند. به نظرم همرزمان حبیب باید اینجا بایستند و صحبت کنند.

سردار پور جمشید از سرداران سپاه و از دوستان کاسه ساز نیز در این مراسم گفت: حبیب‌الله کاسه ساز از یاران گهواره‌ای امام بود و از ابتدای زندگی‌اش با امام بود و من از دوران کودکی با حبیب آشنا بودم. حبیب از جوانمردان غیوری بود که برای پیروزی انقلاب و شکل دادن به حرکت‌های انقلابی نقش پررنگی داشت و بعد از انقلاب هم برای ثبت انقلاب و امنیت کشور همراه با همرزمانش علیه منافقان در کردستان تلاش زیادی کرد و در دوران دفاع مقدس نیز در جبهه‌ها حضور داشت.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود:‌ حبیب‌الله کاسه‌‌ساز در عملیات‌های فتح المبین ،بیت المقدس ،حضور پررنگی داشت. او هرگز پشت به دشمن نمی کرد و برادرش محسن کاسه ساز را فدای انقلاب کرد. همه خانواده کاسه ساز در خدمت انقلاب و اسلام بودند. او به سینمای انقلاب و دفاع مقدس به عنوان یک دستاورد و یک معجزه نگاه می‌کرد و آنچه شاخص حبیب‌الله کاسه‌ساز بود، مدیریت درست او در تولید فیلم بود. سینمای ما امروز نیاز به افرادی مانند حبیب‌الله کاسه ساز و مدیرانی مانند او دارد و این راه و این مسیر و هنر انقلاب ادامه دارد و زنده است زیرا که انقلاب ما زنده است.

چرا امروز خط بندی‌های سیاسی اهالی سیاست وارد سینما شده است؟

مسعود جعفری جوزانی نیز در این مراسم گفت: من از دهه شصت کاسه ساز را می‌شناسم. او برای یادگیری سینما به دانشگاه آمده بود. با هدف امده بود تا سینما را یاد بگیرد. همزمان هم کار می‌کرد و هم یاد می‌گرفت و اگر کاری را می ساخت با همه وجود تلاش می‌کرد و من این موضوع را در زمان ساخت مجموعه «در چشم باد» دیدم.

این کارگردان سینما یادآور شد: متاسفانه عمر هنرمندان ما به هدر می رود و در زمان زنده بودن قدر دانسته نمی‌شوند. حبیب‌الله کاسه ساز دوستان زیادی داشت اما خط بندی نمی کرد. چرا امروز خط بندی‌های سیاسی اهالی سیاست وارد سینما شده است؟

مسعود ده نمکی نیز در سخنانی گفت: استرس ساخت یک فیلم در سینما بیشتر از استرس شب حمله و عملیات است حالا در این میان یکی ۴۰فیلم بسازد و دایم نگران و استرس داشته باشد. کاسه ساز، با همه استرس‌ها و نگرانی‌ها دائم لبخند می‌زد و خنده امیدوار کننده داشت.

ارادت کاسه‌ساز به جبهه‌ها و دفاع مقدس مثال زدنی بود

سیروس الوند از کارگردانان سینمای ایران نیز در این مراسم اظهار کرد: حبیب‌الله کاسه ساز ارادتی که به جبهه‌ها و دفاع مقدس داشت مثال زدنی بود. ما باهم دوست بودیم اما شاید سلیقه‌های ما شبیه هم نبود. کاسه ساز سینما را همه سینما می دانست و زمانی که مدیر کل اداره نظارت بود به آن پست هویت داد. او برای دفاع مقدس خدمت کرد آن هم امروز و در زمانه‌ای که بسیاری عرصه دفاع مقدس را دکان برای خود کرده اند.

ظرف انقلاب کاسه ساز را وارد سینما کرد

محمد مهدی عسگر‌پور نیز طی سخنانی گفت کاسه ساز مومن راستگو درستکردار بود من اولین فیلم سینمایی خودم را با ایشان ساختم ظرف انقلاب و دفاع مقدس عده‌ای از دوستان را وارد عرصه هنر کرد و کاسه ساز از جمله‌‌ همان افراد بود می‌شد روی کمک حبیب کاسه ساز حساب کرد و امشب شهدای دفاع مقدس و برادر شهیدشان به استقبال او می‌ایند

سینمای ایران یک پارچه است

منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما نیز گفت همه ما باید روزی به دیار باقی برویم هیچ کسی استثنا نیست و انچه استثنا است افراد خلاقی هستند که خلاقیتشان می‌ماند

وی ادامه داد : امروز ما یک سینماگر عزیز را از خانه سینما بدرقه می کنیم خانه سینمامتعلق به همه اهالی سینما و تک تک آنها است و سینما ملک مشاع همه اهالی ایران است و هیچ فردی حق ندارد سینمای ایران را دوپارچه کند سینمای ایران یک پارچه است همانطور که تاریخ ایران یک پارچه است

در پایان مراسم، حجت‌الاسلام بر پیکر حبیب‌الله‌کاسه‌‌ساز نماز اقامه کرد و پس از پیکر او به سوی بهشت‌زهرا تشییع شد.

این خبر از ساعت ۹صبح الی ۱۰: ۴۰بروز رسانی شد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید