تاکید بر ضرورت استفاده حداکثری از بخش دریایی

    کد خبر :593700

معاون وزیر راه در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی بر ضرورت استفاده حداکثری از بخش دریایی تاکید کرد.

به گزارش بازتاب، محمد راستاد با اشاره به اینکه فرصت‌های اشتغالزایی زیادی در دریا وجود دارد گفت: ما در نوار ساحلی نباید دغدغه‌ اشتغال داشته باشیم.

رییس سازمان بنادر و دریانوردی در حالیکه جوانان زیادی را جویای کار دانست افزود: دریا بستر گسترده‌ای برای کشور ما فراهم کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرهای بندری در جنوب کشور باید پررونق و آباد باشند زمان آن رسیده که کلان‌شهرها در نوار ساحلی جنوب شکل بگیرند.

وی همچنین با اشاره به بحران منابع آب با هزینه‌های سنگین آب شیرین تولیدی از دریا و انتقال آن به شهرهای دور از دریا ادامه داد: تمرکز جمعیت باید در نوار ساحلی تشویق شود و صنایع وابسته به آب نیز در کنار سواحل باید بهره‌وری بالایی داشته باشند.

وی  گفت: به لحاظ موقعیت جغرافیایی مناسبی که به ویژه در دالان‌های ترانزیتی منطقه داریم و همچنین اندازه اقتصاد کشور بازار مصرف داخلی و محیط پیرامون‌مان می‌توانیم این نوید را بدهیم که کشور قابلیت بهره‌وری بیشتر از ظرفیت ناوگان و بنادرش را دارد. وی تصریح کرد: به طور قطع ناوگان و بنادر ما تنها نمی‌توانند در خدمت صادرات و واردات خودمان باشند.

وی بااشاره به اینکه می‌توانیم در زمینه تجارت وحمل‌ونقل جهانی با استفاده از ظرفیت‌مان نقش‌آفرینی کنیم افزود: ناوگان ما جزو ناوگان‌های مهم منطقه به حساب می‌آیند و بنادرمان هم ظرفیت قابل توجهی دارند.

وی اضافه کرد: جدا از صادرات و واردات در زمینه ترانزیت و ترانشیپ کالا می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید