انتقاد “نجار” از معطلی قانون مدیریت بحران

    کد خبر :593511

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بلا تکلیف ماندن قانون مدیریت بحران کشور در مجلس انتقاد کرد.

اسمائیل نجار در سومین جلسه کارگروه برنامه کاهش خطر فرو ریزش و افزایش ایمنی شریان های حیاتی شهر تهران گفت: اگر شهر تهران با این وسعت و مخاطرات، بدون برنامه مشخص پیش رود، نمی‌توان آن را در مواقع بحران مدیریت کرد و لازم است تمام پیش بینی‌ها و پیشگیری‌ها از قبل انجام شود.

نجار با بیان اینکه در مصوبه هیات دولت برنامه‌های اولویت‌دار کاهش خطرپذیری شریان‌های حیاتی شهر تهران مشخص و به دستگاه‌ها ابلاغ شده است، افزود: اتخاذ رویکرد پیشگیرانه در خصوص افزایش ایمنی شریان‌های حیاتی شهر تهران ضروری و با اهمیت است و به همین دلیل نیازمند تامین اعتبار از بودجه عمومی کشور هستیم.

وی افزود: سازمان ها و دستگاه ها موظف هستند نسبت به تامین بودجه طرح های خود در حوزه کاهش خطرپذیری شریان های حیاتی اقدام کنند و سازمان‌هایی که از تامین بودجه لازم برخوردار نیستند نیازمند تامین اعتبار از محل بودجه عمومی کشور از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم.

نجار با بیان اینکه طرح‌های خوبی از سوی شرکت گاز و شرکت آب و فاضلاب در شهر تهران انجام شده است، افزود: شرکت آب و فاضلاب با طراحی مخازن آب و شیرهای اضطراری و نصب آن در زیر زمین کار خوبی انجام داده است که البته کافی نیست و باید بر میزان آن افزوده شود.

وی گفت: در شهر تهران موضوع فرونشست و فروریزش یک مسئله جدی و مانند یک زلزله خاموش است و با وجود زیر ساخت‌های موجود، این مسئله نگران کننده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین با انتقاد از معطلی قانون مدیریت بحران در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالیکه کشور با مخاطرات زیادی از جمله سیل، زلزله، فرونشست و فرو ریزش روبرو است، اما همچنان قانون مدیریت بحران در مجلس بلاتکلیف مانده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید