بنادر تفریحی نداریم

    کد خبر :593504

وزیر راه و شهرسازی با بیان احوزه حمل و نقل دریایی فرصت های زیادی برای اشتغال زایی در بنادر صیادی و در بنادر تجاری کوچک وجود دارد، گفت: ولی متاسفانه بنادر تفریحی و گردشگری نداریم.

محمد اسلامی در مراسم روز جهانی دریانورد که امروز یکشنبه ۲۷ مرداد در سالن همایش های صدا و سیما با حضور مقامات ارشد دریایی، لشگری و کشوری برگزار شد، گفت: این همایش جلوه قدرت دریایی انقلاب اسلامی و بیان تجربیات، اهداف، مطالبات، انتظارات و عهد میثاق برای ادامه راه است که به صورت موثر و هم افزا در جهت خلق قدرت موثر دریایی ایران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: استکبار جهانی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون یک هدف داشته و آن این بوده است که اجازه پیروزی، پیشرفت و توسعه را از جمهوری اسلامی ایران بگیرد و علی رغم گذشت ۴۰ سال هنوز از این هدف دست نکشیده است.

به گزارش مهروی گفت: دشمن با صرف هزینه های سرسام آور و استفاده از ابزارهای متعدد که پیچیده ترین آن تحریم است علیه ایران برنامه ریزی کرده و کنترل تحریم را کشور به کشور، شهر به شهر، شرکت به شرکت و حتی میز به میز در دست گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: اما امروز کشور با رهبری مقام معظم رهبری در اوج اقتدار قرار دارد و می بینیم که تحریم های آمریکا هیچ تاثیری در پیشرفت کشور نداشته است در حالیکه حتی در کشورهایی هم که حق وتو دارند، سفارتخانه های آمریکا اعمال نفوذ می کنند اما نتوانسته اند در ایران توفیقی کسب کنند.

اسلامی به تخریب اذهان و القای ناسازگاری جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد: می خواهند در پیکره ید واحده ملت سستی ایجاد کنند که در این زمینه نیز موفق نخواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه باید سهم خود را از اقتصاد جهانی دریایی کسب کنیم، یادآور شد: در همه مودهای حمل و نقلی نیازمند افرادی هستیم که مستعد و خلاق باشند و بتوانند با علم و فناوری این مودهای حمل و نقلی را توسعه دهند همچنین در حوزه حمل و نقل دریایی نیز فرصت های زیادی برای ایجاد مشاغل متعدد داریم چه در بنادر صیادی و چه در بنادر تجاری کوچک ولی متاسفانه اصلاً بنادر تفریحی و گردشگری نداریم.

اسلامی افزود: هفته گذشته مدیرعامل شرکت ایزوایکو به من اعلام کرد که از ابتدای تاسیس این کارخانه کشتی سازی تاکنون چنین رونقی نداشته است. ضمن اینکه شرکت نفتکش نیز به خوبی در حال استفاده از ظرفیت های ایزوایکو برای تولید و توسعه ناوگان است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفر اخیر خود به روسیه و ترکمنستان برای حضور در اجلاس اقتصادی کشورهای حاشیه خزر گفت: در اجلاس سوچی توافقات خوبی با کشورهای حاشیه خزر داشتیم و در ترکمنستان نیز با این کشور به تفاهم هایی دست یافته ایم.

وی با اشاره به تصمیم راهبردی ۱۰ سال پیش رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش اقتدار دریایی در آب های جنوبی گفت: ۱۰ سال قبل مقام معظم رهبری اعلام کردند نیروی دریایی به نیروی دریایی راهبردی ارتش تبدیل شود و از خلیج فارس خارج شود. خلیج فارس و تنگه هرمز باید در اختیار نیروی دریایی سپاه قرار گیرد. امروز می بینیم که این تصمیم راهبردی چقدر در افزایش قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران تاثیرگذار بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید