اعلام آمادگی ارتش برای اعزام ناوگان اسکورت گریس ۱ به جبل الطارق

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۴۶
    کد خبر :593486

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: بنا نداریم تا برای اسکورت گریس‌۱، ناوگروه اعزام کنیم اما آمادگی داریم تا هر زمان که مقامات ارشد نظام اعلام کنند، گریس ۱ را تا آب‌های سرزمینی اسکورت کنیم.

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش امروز در حاشیه مراسم روز جهانی دریانوردی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال مهر مبنی بر اعزام ناوگروه به جبل‌الطارق برای اسکورت گریس‌۱ گفت: نیروهای مسلح بخشی از اقتدار دریایی کشور هستند و این اقتدار را مکانیزم تعیین می‌کند؛ ما بخشی از این مکانیزم هستیم که از دریانوردی ما حمایت می‌شود.

وی افزود: بنا نداریم ناوگروه به جبل‌الطارق برای اسکورت گریس‌۱ اعزام کنیم اما هر زمان که حکومت جمهوری اسلامی چنین درخواستی داشته باشد، نیروی دریایی ارتش آمادگی دارد تا به این منطقه ناوگروه اعزام کند.

خانزادی در پاسخ به پرسش مبنی بر دیدار با اماراتی‌ها خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ گفت‌وگویی با اماراتی‌ها نداشته‌ایم.

تصمیم برای آزادی کشتی انگلیسی با مقامات کشور است

سردار دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در حاشیه این مراسم درباره آزادی کشتی بریتانیایی که در بندرعباس توقیف شده است، گفت: تصمیم آزادی کشتی انگلیسی را مقامات جمهوری اسلامی اخذ می‌کنند و توقیف آن ربطی به گریس‌۱ ندارد بلکه این نفتکش انگلیسی تخلفاتی داشته و با حکم قضایی توقیف شد ضمن اینکه توقیف گریس‌۱ از ابتدا غیرقانونی بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید